  • Data: 2005-03-11 11:23:42
    Temat: Re: kredyt a wojsko
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Możesz podać podstawe prawną powyższego ?

    Mogę, mogę także zaktualizować podane informacje, bo się zmieniły. Teraz nie
    wojsko płaci odsetki, a po prostu nie są naliczane (przepadają bankowi).
    Pewnie dlatego teraz trudniej o kredyt.

    USTAWA z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej mówi:

    Art. 131. 1. Żołnierzom uznanym za posiadających na wyłącznym utrzymaniu
    członków rodziny oraz żołnierzom samotnym w okresie odbywania przez nich
    czynnej służby wojskowej, z wyjątkiem nadterminowej zasadniczej służby
    wojskowej i okresowej służby wojskowej:
    2) zawiesza się spłatę:
    b) kredytu lub pożyczki udzielonych przez banki lub instytucje uprawnione do
    udzielania kredytów lub pożyczek, chyba że strony w umowie postanowiły
    inaczej.

    Art. 131. 2. Pożyczka i kredyty, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w okresie
    zawieszenia ich spłaty nie podlegają oprocentowaniu.

    Art. 131. 3. Uprawnienia, o których mowa w ust. 1 i 2, przysługują również
    małżonkom żołnierzy odbywających zasadniczą służbę wojskową, jeżeli ze
    względu na nie żołnierze zostali uznani za posiadających na wyłącznym
    utrzymaniu członków rodziny.

    Art. 131. 4. Warunkiem korzystania z uprawnień wymienionych:
    2) w ust. 1 w pkt 2 oraz w ust. 2 - jest zaciągnięcie kredytu lub pożyczki
    przed dniem powołania żołnierza do czynnej służby wojskowej.

    Pozdrawiam,
    Beniamin