  • 1. Data: 2006-11-10 06:20:28
    Temat: kradzież zdjęć
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!
    Wczoraj przeglądając na allegro aukcje konkurenji natrafiłem na aukcję,
    w której ktoś wykorzystał zdjęcie mojego autorstwa. Mało tego, usuną mój
    podpis i w jego miejsce wstawił swój.
    Zadzwoniłem pod nr podany w aukcji, ale jak tylko powiedziałem o co
    chodzi to rozmówca odłożył słuchawkę.
    Jakie paragrafy złamał ten użytkownik (używa zdjęcia bez pozwolenia i
    przypisuje sobie ich autorstwo) i co mu za to grozi.
    Czy mogę jakoś wyegzekwować swoje prawa (usunięcie zdjęcia, zapłąta za
    wykorzystanie)

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 2. Data: 2006-11-10 08:13:39
    Temat: Re: kradzież zdjęć
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Czy mogę jakoś wyegzekwować swoje prawa (usunięcie zdjęcia, zapłąta za
    > wykorzystanie)

    Wyslij maila do allegro na początek ....\

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2006-11-10 08:26:47
    Od: Schwester <j...@c...com>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Wyslij maila do allegro na początek ....\

    Wysłałem, ale Allegro pewnie to oleje.
    Dzwoniłem też do osoby, która używa moich zdjęć, ale po przedstawienu
    sprawy rzuciłą słuchawką

  • 4. Data: 2006-11-10 08:42:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.11.2006 Schwester <j...@c...com> napisał/a:

    > Wysłałem, ale Allegro pewnie to oleje.
    > Dzwoniłem też do osoby, która używa moich zdjęć, ale po przedstawienu
    > sprawy rzuciłą słuchawką

    Jesli sie zachowuja jak sie zachowuja to po prostu walnij z grubej rury i
    zwyczajnie zglos to na policje. Pamietaj, ze bedziesz musial jakos
    udowodnic, ze to ty jestes autorem tych zdjec.
    Poza tym poszukaj w archiwum bo temat byl mocno walkowany.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-11-10 10:44:53
    Od: j...@i...pl

    Zalicytuj dużą kwotę (ale nie za dużą żeby cię nie usunął), a
    potem nie bierz.....

  • 6. Data: 2006-11-10 10:57:36
    Od: Schwester <j...@c...com>

    j...@i...pl napisał(a):
    > Zalicytuj dużą kwotę (ale nie za dużą żeby cię nie usunął), a
    > potem nie bierz.....

    Niby tak, ale po pierwsze w ten sposób zniżam się do poziomu
    przeciwnika, po drugie łamię regulamin Allegro, po trzecie dostanę
    negatywa, po czwarte przedmiot zostanie wystawiony od nowa.

    --
    Schwester

  • 7. Data: 2006-11-10 12:41:22
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Schwester wrote:

    > Niby tak, ale po pierwsze w ten sposób zniżam się do poziomu
    > przeciwnika, po drugie łamię regulamin Allegro, po trzecie dostanę
    > negatywa, po czwarte przedmiot zostanie wystawiony od nowa.

    Dowiedz sie no dane tego goscia. Zalicytuj cos ui kup. Potem wystaw mu
    rachunek za uzywanie zdjec bez pozwolenia, stawka powiedzmy 2000/dzien
    (bo allegor to ruchliwy serwis).

    Uzyj do tego prawnika ;)

    Jak koles dostanie rachunek na 14 tysiecy zlotych to bedzi emial
    pozamiatany biznes.

    Nie zaplaci - zgloszenie do prokuratury.

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 8. Data: 2006-11-10 16:11:26
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > przypisuje sobie ich autorstwo) i co mu za to grozi.
    > Czy mogę jakoś wyegzekwować swoje prawa (usunięcie zdjęcia, zapłąta za

    Prawa możesz wyegzekwować przed sądem w postępowaniu cywilnym (o ile uda
    Ci się udowodnić swoje prawa),
    lub zgłosić do Prokuratury o kradzieży (bo to nic innego).

    Grzegorz