  • 11. Data: 2003-09-08 01:36:08
    Temat: Re: kradzież wody 5 śwaidków
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bjghpi$4j6$7@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Chyba krótko mi się nie bardzo udało, za co wszystkich niezainteresowanych
    > gorąco przepraszam. Przeczytałem to kilka razy i wyciąłem wszystko co się
    > dało, by tekst nie stracił na merytorycznej zawartości i zrozumiałości, ale
    > i tak wyszedł tasiemiec. Mam chociaż nadzieję, że ciekawy.

    To ja to tylko skompiluje :) Każdy wodomierz kradnie. Czy to duży
    (centralny) czy indywidualnych użytkowników. Kradnie bo nie jest w
    stanie reagować na małe przepływy (np. w stylu kapania wody z
    kranu). Ale te małe przepływy dla n-mieszkań się sumują i dla wodomierza
    centralnego są one już na tyle duże, że on reaguje zawsze.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2003-09-08 02:52:55
    Od: "dudi" <s...@n...frty.com.pl>

    : To nie tak. Główny też ma martwy przepływ. Tylko, że na główny, to
    byłby
    : martwy, jakby nikt w całym budynku nie brał wody. A to raczej żadko
    sie
    : zdarza.

    zgoda ma tylko że ile razy mniejsze od małego? natomiast co do słabośći
    małego: czasem w rurach całą noc sycy i sycy ;D ...tak cichutko ;D
    każdy kombinuje jak może, jeden Henio ale to w innej hurdygarnie kroił
    ciepłą wodę wiadrami na kapanie ;D

    : | jest róznica 300 kubików którą trzeba pokryć 300 m3 to 1743 zł
    liczone
    : | według zućycia Ci którzy mają duże bólą w bólach :) a kolo sra
    sobie

    : Za jaki to okres ta różnica? Rezerwuar ma 3-5 dm3. No to mnie wychodzi
    : 60.000 - 100.000 spłukać. Przy takim mizernym napełnieniu, to
    rezerwuar
    : pewnie się z 15 minut napełnia. No to załóżmy, że sąsiad jest w stanie
    góra
    : 100 razy spuścić wodę na dzień, choćby nie spał. To wychodzi mi z
    rachunku
    : 2-3 lata. A przy normalnym użytkowaniu, to pewnie z 10 lat.

    wiesz sąsiad akurat wpadł, a mnie sie czepili zebym sie rozeznał jak go
    przyszpilić ale miałem robotę więc ich na oczy nie widziałem :D mnie to
    zwisa bo ja akurat mam nadpłatę ;D no ale tu sa inne historyje ;D o! a
    tego rezerwuaru to pod uwagę nie brałem...

    w każdym razie liczone jest wg zużycia i mnie to pasi :)

    ale meritum i tak nikt nie ruszył :)

    pzdr!

  • 13. Data: 2003-09-08 07:41:07
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    ale
    > i tak wyszedł tasiemiec. Mam chociaż nadzieję, że ciekawy.

    Ślicznie i naukowo. Brawo!

    Alek

  • 14. Data: 2003-09-08 10:22:46
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-08 01:19, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >dało, by tekst nie stracił na merytorycznej zawartości i zrozumiałości, ale
    >i tak wyszedł tasiemiec. Mam chociaż nadzieję, że ciekawy.

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź! :)
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 15. Data: 2003-09-08 20:36:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | kranu). Ale te małe przepływy dla n-mieszkań się sumują i dla wodomierza
    | centralnego są one już na tyle duże, że on reaguje zawsze.

    No mniej więcej o to chodzi. Z tym że on reaguje nie tyle zawsze, co po
    prostu częściej. Prawdopodobieństwo, że nikt w bloku nie pobiera wody jest
    mniejsze, niż prawdopodobieństwo tego, ze w danym mieszkaniu nikt nie
    pobiera wody. Po za tym wodomierz zbiorczy ma mniejszy błąd wskazań.

  • 16. Data: 2003-09-09 17:26:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | małego: czasem w rurach całą noc sycy i sycy ;D ...tak cichutko ;D
    | każdy kombinuje jak może, jeden Henio ale to w innej hurdygarnie kroił

    No to pewnie była mało ciepła, jak sobie tylko kapała.

> [...]
    | zwisa bo ja akurat mam nadpłatę ;D no ale tu sa inne historyje ;D o! a
    | tego rezerwuaru to pod uwagę nie brałem...

    Ja bym polemizował ze słowem "wpadł". A kto mi broni odkręcić sobie mało
    wody?

    | ale meritum i tak nikt nie ruszył :)

    Ty! Nie żartuj. To co było meritum? Bo zgłupiałem.