  • 31. Data: 2007-09-07 15:41:14
    Temat: [ot]Re: kradzież sygnału telewizji kablowej
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Robert J. pisze:

    > Trochę nie chce mi się w to wierzyć :-). Sam jestem operatorem, pracuję w
    > tej branży 15 lat. Nie jesteś w stanie w "normalnej" sieci stwierdzić spoza
    > mieszkania, czy klient założył sobie rozgałęźnik. Oczywiście jeśli zrobił to
    > prawidłowo i zastosował dobry rozgałęźnik (czyt. nie jakiś twór na
    > opornikach).

    Nazywało się toto nisko stratny rozgałęźnik a nie rozbierałem więc nie
    wiem co było w środku. Może wykryli dlatego że oprócz sygnału
    analogowego jest w niej sygnał cyfrowy(z podłączonym dekoderem) oraz
    internet(modem również podłączony). Nie mam pojęcia. Sam byłem pod
    wrażeniem prędkości reakcji. Facet z toy'i mówił że mu się przed chwilą
    jakieś alarmy zapaliły. Może tunery lub modemy kablowe mają mechanizm
    pomiaru siły sygnały i on spadł poniżej jakiejś wartości i wysłały raport?

    p,M

  • 32. Data: 2007-09-07 20:37:58
    Temat: Re: kradzież sygnału telewizji kablowej
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2007 18:45:28 +0200, Robert J. napisał(a):
    > Żebyś się nie zdziwił :-). Nie wiem czy wiesz, że jest bardzo wiele systemów
    > kodowania. Każdy z nich prócz tego różni się w zależności od wersji.
    > Spokojnie kilkadziesiąt różnych rodzajów kodowania :-)

    Dokładnie - i nawet gdyby przez najbliższe 5 lat się ustalił jakiś standard,
    to niewiele to da... Ludzie teraz telewizory zmieniają i za szybko nie
    zmienią - owszem, to nie czasy gdy telewizor się zmieniało raz na 15 lat,
    ale...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 33. Data: 2007-09-07 20:40:50
    Temat: Re: kradzież sygnału telewizji kablowej [OT]
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-09-2007 o 09:56:16 Robert J. <r...@w...pl> napisał(a):

    > Nie wierz reklamom na Allegro ;-). Nie mniej jak 3,4 dB. Ale nie ma
    > szansy ?eby przez rozga??zienie sygna?u "uciek?o" nagle 75 kana?ów.
    > Najwy?ej b?d? leciutko szumia?y, ale nie znikn?.

    Sprawa juz "niebyla" jest ale bylo to u mnie tak:
    Kabel ciagnal sie od skrzynki poza mieszkaniem do mieszkania. Rozdzielalo
    sie to na dwa sygnaly, jeden do telewizora drugi dalej. Ten drugi
    rozdzielal sie na dwa - jeden do drugiego telewizora, drugi dalej2. Dalej2
    dzielil sie, poczatkowo, na modem kablowki i pecetowy tuner tv. Ten
    ostatni kabel byl zrobiony prowizorycznie - cienki, slabo ekranowany, efy
    dosc marne i kiepsko nakrecone na kabel. Z poczatku myslalem, ze to
    troszke wina tunera. Tuner zostal zastapiony przez magnetowid... i nie
    dalo to absolutnie zadnego efektu.

    Teraz jest wymieniona cala kablowa infrastruktura i smiga :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.