  • 1. Data: 2007-09-05 14:12:52
    Temat: kradzież sygnału telewizji kablowej
    Od: "se" <s...@s...org>

    Wiadomo że kable tv są najczęściej puszczone na zewnątrz ściany i łatwo
    ostępne dla wszystkich. Jak prawo odnosi się do takiej sytuacji. Przypuśćmy
    że źle żyję z sąsiadem i on zrobi obejście puszki tak żeby cienkimi
    drucikami sygnał przed puszką poszedł do mojego telewizyjnego idącego do
    mojego mieszkania a następnie doniósł na mnie. Jak można się wtedy uratować
    przed karą? Wątpię żeby śledztwo coś wykryło. Wystarczy używać rękawiczki
    przy robieniu tego.

  • 2. Data: 2007-09-05 14:19:18
    Temat: Re: kradzież sygnału telewizji kablowej
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    se pisze:
> [...]
    > idącego do mojego mieszkania a następnie doniósł na mnie. Jak można się
    > wtedy uratować przed karą? Wątpię żeby śledztwo coś wykryło. Wystarczy

    W takim przypadku nie mozna sie uratowac. Niestety niejednokrotnie
    wyroki nie maja nic wspolnego ze sprawiedliwoscia.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-09-05 14:20:43
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 05 Sep
    2007 16:12:52 +0200, se zeznał(a):

    co do czego podlaczy????

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 4. Data: 2007-09-05 14:25:16
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>

    Użytkownik "se" <s...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > idącego do mojego mieszkania a następnie doniósł na mnie. Jak można się
    > wtedy uratować przed karą? Wątpię żeby śledztwo coś wykryło. Wystarczy

    sygnał telewizyjny musi iść koncentrycznym kablem, a on jest sztywny i dość
    gruby więc opcja z "małą dziurką" odpada

  • 5. Data: 2007-09-05 14:40:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Rajmund Wrotek pisze:
    > Użytkownik "se" <s...@s...org> napisał w wiadomości
    >
    > sygnał telewizyjny musi iść koncentrycznym kablem, a on jest sztywny i dość
    > gruby więc opcja z "małą dziurką" odpada

    Nie musi. Ale ten powyższy scenariusz jest bezsensowny. DO jakiego kabla
    ma się to podłączyć?

    M.

  • 6. Data: 2007-09-05 14:51:01
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Do tego kabla, który podstępny sąsiad dociagnął do odbiornika TV pytającego...
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2007-09-05 14:53:12
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Nie musi. Ale ten powyższy scenariusz jest bezsensowny. DO jakiego kabla
    > ma się to podłączyć?

    Z technicznego punktu widzenia, wystarczy szpilka!
    Odpowiednio wbita do zyly w kablu i tyle. Siateczka na kablu to jedynie
    uziemienie mjace na celu "zamknac" sygnal w srodku by sie nie rozpraszal
    oraz ochronic go (sygnal) przed zakluceniami z zewnatrz.
    Jesli odleglosc od kabla ze szpilka do telewizora jest niewielka -pare
    metrow- to wystarczy, by miec bardzo dobry sygnal z tego kabla po "szpilce".
    Zwlaszcza, ze kablowk ma bardzo mocny sygnal i technicznie bardzo dobrej
    jakosci.
    Teraz bierzemy i otwieramy puszke gdzie kable antenowe ida do urzadzenia
    ktore jest niejako rozgaleznikiem, odnajdujemy kabel sasiada (za
    rozgaleznikiem) i szpilka wpinamy sie do jego zyly oraz druga szpilka do
    kabla kablowki. Calosc laczymy odcinkiem kabla koncetrycznego, gdzie
    "siateczke" mozna niepodpinac lub podpiac do metalowych czesci
    "rozgaleziacza" i jesli mamy mozliwosc jakiegokolwiek urzadzenia kablowki,
    natomiast szpilki wbite do zyl kabli laczymy zyla kabla laczacego.
    Ktos kto ma dobra sprawnosc manualna, zrobi taki myk w 5 minut
    nieuszkadzajac zadnego z kabli.
    - nie pisalem fachowych nazw urzadzen oraz uproscilem troche, by jedynie
    pokazac jak prosto jest to mozliwe do zrealizowania. Przy odpowiednich
    checiach mozna nawet to tak zrbic, ze nikt nie zauwazy, a operator kablowki
    nie stwierdzi zadnych strat na kablu! Jesli to ktos wykona beznadziejnie, to
    w ciagu 2-3 dni bedzie wizyta serwisanta z kablowki:))
    Praktycznie nie do udowodnienia sprawa, ze ktos komus celowo zrobil
    nielegalne wejscie w kablowce ze zlosliwosci.
    Inna sprawa to moim zdaniem bardzo mala szkodliwosc takiego "przestepstwa",
    chyba, ze ktos uszkodzi calkiem kabel.

  • 8. Data: 2007-09-05 14:57:10
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-09-2007 o 16:40:04 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    napisał(a):

    > Nie musi. Ale ten powyższy scenariusz jest bezsensowny. DO jakiego kabla
    > ma się to podłączyć?

    Nie musi, nie musi... ale sam dzis rozdzielalem sygnal na dwa i dalo sie
    odbierac juz tylko 5 kanalow z 80 :) To juz masakra bedzie jak sie
    zastosuje "cienkie druciki". A pewnie sasiad chcial sie wlamac i na sile
    podlaczyc mu kabel antenowy do telewizora.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-09-05 15:05:22
    Od: "se" <s...@s...org>

    Żeby przebić szpilką do wewnętrznego kabla trzeba ominąć zewnętrzny ekran bo
    inaczej będzie zwarcie między tymi przewodami i bezpiecznik w bloku odłączy
    sygnał. Trochę zachodu wymaga połączenie bez zwarcia ale jest możliwe.
    Zastosowanie różne, na przykład jeśli ktoś ma pakiet minimaly albo w ogóle
    zrezygnował z umowy z tv kablową, to kabel zostaje idący do mieszkania, więc
    można się podpiąć pod puszką żeby dostać sygnał. W innych sytuacjach to
    chyba nie jest opłacalne, szczególnie nie będzie to opłacalne niedługo, gdy
    sygnał w kablu będzie zakodowany i dostęp do niego nic nie da bo trzeba
    będzie mieć dekoder w domu praktycznie nie do dostania nielegalnie.

  • 10. Data: 2007-09-05 15:21:10
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > inaczej będzie zwarcie między tymi przewodami i bezpiecznik w bloku
    > odłączy sygnał. Trochę zachodu wymaga połączenie bez zwarcia ale jest

    Zgadza sie.

> [...]
    > zrezygnował z umowy z tv kablową, to kabel zostaje idący do mieszkania,
    > więc można się podpiąć pod puszką żeby dostać sygnał. W innych sytuacjach

    Oczywiscie, chodzilo mi o przedstawienie, ze jest to mozliwe i przy
    odpowiedniej sprawnosci manualnej mozna taka operacjie przeprowadzic.

    > szczególnie nie będzie to opłacalne niedługo, gdy sygnał w kablu będzie
    > zakodowany i dostęp do niego nic nie da bo trzeba będzie mieć dekoder w
    > domu praktycznie nie do dostania nielegalnie.

    Jesli kablowka dziala w oparciu na telewizji cyfrowej, to "szpilka" czy
    nawet fizyczna ingerencja w kabel juz nic nie da.
    Uwierzytelnianie na podstawie karty i dekodera. Bardzo trudna sprawa do
    obejscia, choc jak sadze nie niemozliwa.