  • 1. Data: 2008-01-09 19:42:53
    Temat: kradzież prądu
    Od: "izab" <iza04@usunto@o2.pl>

    Ktoś u mnie w budynku podkrada prąd. Kilka lat temu wspólnota musiała płacić
    kolosalne rachunki za energie elektryczną części wspólnej, około 500 zł
    miesięcznie w okresie zimowym. Teraz znów sytuacja zaczyna sie powtarzac
    (rachunek na ok. 200 zł za 1 miesiąc). W jaki sposób prawnie zorientować się
    czyja to sprawka i jakie prawne kroki przedsięwziąć?

  • 2. Data: 2008-01-09 20:13:15
    Temat: Re: kradzież prądu
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "izab" <iza04@usunto@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się
    > czyja to sprawka i jakie prawne kroki przedsięwziąć?

    Prawnie ? :) Trzeba założyć w podejrzany odbiór podlicznik, poszukać
    zatynkowanego podpięcia itd.

  • 3. Data: 2008-01-09 20:14:12
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

> [...]
    > się
    > czyja to sprawka i jakie prawne kroki przedsięwziąć?

    wylaczyc prad po liczniku, kupic detektor napiecia i jechac po scianie do
    złodzieja, jak sie go znajdzie to krokiem nastepnym poinformaowac ZE i
    Policje

    PabloGT

  • 4. Data: 2008-01-09 20:14:33
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > miesięcznie w okresie zimowym. Teraz znów sytuacja zaczyna sie powtarzac
    > (rachunek na ok. 200 zł za 1 miesiąc). W jaki sposób prawnie zorientować

    Po pierwsze to sie technicznie trzeba zorientować kto się podpajęczył;)
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 5. Data: 2008-01-09 20:19:21
    Od: "izab" <iza04@usunto@o2.pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze to sie technicznie trzeba zorientować kto się podpajęczył;)
    > --
    no właśnie, jako blondynka myślałam, ze jest jakiś prościutki sposób na
    to...

  • 6. Data: 2008-01-09 20:22:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > się
    > czyja to sprawka i jakie prawne kroki przedsięwziąć?

    Nie tyle prawnie, co technicznie. pewnie ktoś ogrzewa sobie mieszkanie
    prądem. Szuka się tego poprzez wyłączenie prądu poza częścią wspólną i
    użycie specjalnego czujnika napięcia.

  • 7. Data: 2008-01-09 20:22:51
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    izab pisze:

    > no właśnie, jako blondynka myślałam, ze jest jakiś prościutki sposób na
    > to...

    Ale prawnie?! O ile mi wiadomo prawnicy nie zajmują się poszukiwaniem
    przewodów pod tynkiem.

    AW

  • 8. Data: 2008-01-09 20:22:56
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    PabloGT pisze:
    > wylaczyc prad po liczniku, kupic detektor napiecia i jechac po scianie do
    > złodzieja, jak sie go znajdzie to krokiem nastepnym poinformaowac ZE i
    > Policje

    a po co ZE? przecież w tym przypadku oni za to co ktoś kradnie mają
    zapłacone.

  • 9. Data: 2008-01-09 20:23:49
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    izab pisze:
    > Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > no właśnie, jako blondynka myślałam, ze jest jakiś prościutki sposób na
    > to...

    wykrecic wszystkie bezpieczniki lokatorow zostawiajac tylko te wspolne i
    patrzec gdzie sie swieci :P

  • 10. Data: 2008-01-09 20:26:06
    Od: "izab" <iza04@usunto@o2.pl>

    Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale prawnie?! O ile mi wiadomo prawnicy nie zajmują się poszukiwaniem
    > przewodów pod tynkiem.

    No tak, chodziło mi o to, że nie bede wchodzić bez zgody własciciela do
    cudzgo mieszkania i nie bede szukać, kto sie dogrzewa, między innymi moim
    kosztem. Daleka jestem od tego by w jakikolwiek sposób przekraczac prawo.
    Stąd w pytaniu słowo: prawnie, aczkolwiek może źle użyte.