  • 11. Data: 2003-05-27 17:26:23
    Temat: Re: kradzież komputerów
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-27 15:56, BaLab napisał:
    [..]
    > Taki kupiony OEM z pamięcią, po zainstalowaniu w kompie staje się na trwałe
    > z tym kompem związany. Jak ci kropną sprzęty, ale zostawią pamięć, lub co
    > innego i tak tracisz licencje.

    #@$! Człowieku! Skończ z tymi bredniami!

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 12. Data: 2003-05-27 17:29:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-27 18:19, dan napisał:
    > bo takie jest prawo?? antyradar rowniez mozesz legalnie kupic,

    Nie. Nie ma takiego prawa.
    Przynajmniej w Polsce i w ogóle w Europie.
    Wręcz przeciwnie - są orzeczenia sądowe, które wyraźnie mówią o tym,
    że sprzedawany jest EGZEMPLARZ programu a nie licencja i jego twórcy
    NIE mogą kontrolować jego obrotu - poza najmem i dzierżawą.
    Koniec i kropka.
    Więc proszę osoby o zniewolonym umyśle o zaprzestanie pierdolenia
    w tym temacie.
    Dziękuję.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 13. Data: 2003-05-27 19:33:14
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Div napisał(a) na pl.soc.prawo w wiadomości <bb02em$9k3$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Wiec wytlumacz czemu mozna taki system legalnie zaqpic a nie mozna go
    > legalnie uzywac.. i jesli zaqpiony win z myszka jest w jakis sposob zwiazany
    > z kompem to co to wg ciebie oznacza.. czy jesli wymienie plyte glowna to
    > trace licencje ? a moze jak procesor czy sam juz nie wiem co..?

    Cytuję za http://www.balta.pl/programy/index.php3?show=rodzaje
    #oem

> [...]
    zakupiony.
    >Pod żadnym pozorem nie wolno tworzyć kopii oprogramowania OEM oraz używać go na
    innym,
    >aniżeli towarzyszącym, sprzęcie. Taka forma dystrybucji jest wygodna dla klientów
    oraz producentów
    >systemów komputerowych. Dzięki niej końcowy klient, kupując swój zestaw komputerowy
    może
    >posiadać preinstalowany system operacyjny oraz inne oprogramowanie,
    >które producent oprogramowania oferuje w wersji OEM.

    A tu kilka pytań o konkretne sytuacje i odpowiedzi na nie.

    http://www.balta.pl/programy/index.php3?show=pytania

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    www.mariuszr.prv.pl

  • 14. Data: 2003-05-27 20:13:50
    Od: dan <d...@p...pl>

    > Nie. Nie ma takiego prawa.
    > Przynajmniej w Polsce i w ogóle w Europie.
    > Wręcz przeciwnie - są orzeczenia sądowe,

    gdzie o tym mozna poczytac??

    Pozdrawiam
    Dan

  • 15. Data: 2003-05-27 21:35:21
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Arek wrote:

    > a potem wróć tu i przeproś za publiczne pierdolenie, które może narazić

    Szkoda że poza inwektywami nie miałeś wiele do powiedzenia. W którym
    miejscu, Twoim zdaniem, jak raczyłeś to ująć, pierdolę?

    Bez pozdrowień

    Czarek Gorzeński

  • 16. Data: 2003-05-27 21:46:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-27 23:35, Czarek Gorzeński napisał:
    > Szkoda że poza inwektywami nie miałeś wiele do powiedzenia.

    A niby gdzie w mojej wypowiedzi dostrzegłeś inwektywy !?

    > W którym miejscu, Twoim zdaniem, jak raczyłeś to ująć, pierdolę?

    Tam gdzie pod Twoją wypowiedzią napisałem "bredzisz", czyli w miejscu
    gdzie piszesz o licencji OEM.
    Licencja OEM dotyczy TYLKO DYSTRYBUTORA SPRZĘTU, jest "umową" pomiędzy
    DYSTRYBUTOREM a WŁAŚCICIELEM majątkowych praw autorskich do programu
    i klientowi NIC DO TEGO.
    Klienta wielkie g... obchodzą ustalenia między nimi, ma je głęboko w dupie.
    Nie obchodzą go żadne transakcje wiązane, przypisania i inne srania.
    Jedyne co się liczy to kupienie od dystrybutora legalnego egzemplarza programu.
    Ma go? Ma. I koniec dyskusji. Może z nim zrobić co zechce - sprzedać, darować,
    zmielić w młynku od kawy, podetrzeć sobie nim tyłek, używać jako podstawki
    pod piwo itp. itd.
    Nie może tylko tego egzemplarza *wynajmować*.
    I koniec. Kropka.
    Dopóki w tym kraju nadrzędne jest prawo stanowione przez sejm, a nie przez
    pracowników M$ i im podobnym to tak jest a nie inaczej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 17. Data: 2003-05-27 22:09:38
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    d...@p...pl news:bb0gtq$ffq$1@absinth.dialog.net.pl

    > gdzie o tym mozna poczytac??

    W pracy dokotra mgr. Od Siedmiu Bolesci pana <przetwarzam>Arnolda
    Buzdygana</przetwarzam> pod tytulem "Moje rojenia o prawie w Polsce"
    :)

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com/fromnews/

  • 18. Data: 2003-05-27 22:14:31
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Arek napisał(a) na pl.soc.prawo w wiadomości <bb0ma5$ng5$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > zmielić w młynku od kawy, podetrzeć sobie nim tyłek, używać jako podstawki

    To ty bredzisz, przeczytaj moj poprzedni post w tym wątku i naciśnij na
    2 link a nazjdziesz coś takiego:

    "Jednostanowiskowe systemy operacyjne, takie jak Windows 95, Windows 98,
    Windows Me, Windows NT, Windows 2000 Proffesional, mogą być zakupione
    wraz z systemem komputerowym lub dyskiem twardym lub płytą główną z
    procesorem. Aplikacje użytkowe takie jak Microsoft Works, Microsoft
    Office są legalne tylko jeżeli zakupione zostały wraz z systemem
    komputerowym. System komputerowy jest to płyta główna z procesorem i
    pamięcią operacyjną, w obudowie z zasilaczem, w której zainstalowano
    pamięci masowe (dysk twardy)."

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 19. Data: 2003-05-27 22:19:03
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Jeszcze raz chcialem wrzucic swoje 3 grosze.. hipermarkety typu Media Markt
    rozprowadzaja np Windows XP home OEM i sprzedawane sa te windozy same bez
    zadnego sprzetu.. jeslibysmy rozumieli licencje OEM jako uzytkowanie tylko i
    wylacznie z nowym komputerem PC to w rozumieniu tego (co zreszta pisze na
    ksiazeczce dostarczanej z windowsem "Do rozpowszechniania wylacznie z nowymi
    komputerami PC") Hipermarket ten nie rozni sie od stadionu dziesieciolecia w
    warszawie i sprzedaje nielegalny produkt czyli.. pirata.. niech mnie ktos
    poprawi jesli sie myle .. i wypowie sie autorytatywnie na zadana kwestie..

    pozdrawiam..:)

  • 20. Data: 2003-05-27 22:31:23
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    > Wiec wytlumacz czemu mozna taki system legalnie zaqpic a
    > nie mozna go
    > legalnie uzywac..

    Sposób w jaki weszłeś w posiadanie licencji jest drugorzędny. Ważne, czy
    używasz go zgodnie z warunkami licencji. A pytanie, dlaczego sprzedawcy
    wciskają ludziom nieprzydatne rzeczy skieruj do sprzedawców.

    > i jesli zaqpiony win z myszka jest w jakis sposob zwiazany
    > z kompem to co to wg ciebie oznacza...

    Nie rozumiem pytania. Podkładka pod myszkę też jest związana, podobnie jak
    biurko lub gniazdko w ścianie. Microsoft ustalił takie a nie inne warunki
    (część nie będąca urządzeniem peryferyjnym). Można się spierać czy to
    uczciwe i sprawiedliwe, ale to licencjodawca ustala zasady.

    > czy jesli wymienie plyte glowna to
    > trace licencje ? a moze jak procesor czy sam juz nie wiem
    > co..?

    Nie, przez remont/modernizację komputera nie tracisz licencji.

    Pozdrawiam,
    BaLab