    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradziez?
    Date: Sun, 30 May 2004 21:38:59 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc6.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "pampaloni" <n...@c...spamu> napisał w wiadomości
    news:c9csbi$fqe$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > - Czy byla to kradziez?

    Tylko, o ile wiedzieli, że przedmioty stanowią własność innej osoby. Mogli
    nie wiedzieć. Pewnie zbierali rzeczy po zmarłym i do głowy im mogło nei
    przyjść, że niekóre rzeczy nie są już jego własnością. Ale skoro nawet nie
    wiedzieli, to teraz spokojnie właściciel (Twoja żona) może ich pisemnie
    wezwać do zwrotu jej własności. Odmowa zwrotu, to przestępstwo
    przywłaszczenia.

    > - Czy moge to zglosic do Prokuratury?

    Jako kradzież raczej nie, bo zostanie umorzone. To znaczy oczywiście
    możesz, ale nie ma sensu. Za to zgłoszenie przywłaszczenie jest jak
    najbardziej sensowne. Warunek, to wezwanie do wydania rzeczy. Do wezwania
    dołączyć kserokopię tego aktu darowizny.

    > - Jezeli ojciec umiescil te przedmioty w testamencie,
    > napisanym pózniejszym terminie i podarowal komus innemu, czy bylo to
    > zgodnie z prawem?

    Nie, bo nie był ich właścicielem.

    > - Jaka jest droga prawna w wypadku checi odebrania darowanych
    > na pismie przedmiotów, jaka procedura powinna byc zachowana?

    Opisałem wyżej. Przede wszystkim wezwać jak najszybciej posiadaczy do
    wydania tych rzeczy.