    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: koszty zwrotu pieniedzy
    Date: Wed, 13 Oct 2010 14:16:03 +0200

    > Czy mogę oczekiwać, że ktoś mi zapłaci za to, że muszę wykonać dodatkowe
    > czynności ?

    Mam podobnie tylko z komornikami, którzy dostają namiary od durnych
    klientów.
    Komornik szuka wierzytelności i przysyła pismo wzywające do odpowiedzi
    pisemnej czy nie mamy wobec dłużnika jakiś należności, bo jeśli tak to
    musimy mu to przekazywać na konto. Wszystko OK.
    Niby normalna procedura. Tylko że my nigdy nie mieliśmy żadnych
    kontaktów z tym dłużnikiem - ani handlowych ani osobistych. Wierzyciel
    idzie na łatwiznę i z książki telefonicznej albo z Internetu robi listę
    firm o działalności podpadającej pod kontakty handlowe z dłużnikiem a
    następnie przedstawia te listę komornikowi. Ten wysyła pismo na które
    muszę odpowiedzieć jednozdaniowo "nie posiadam należności wobec
    dłużnika", ale poleconym, bo później mogę mieć kłopoty jak nie udowodnię
    że odpowiedziałem. Plus czas na obróbke pisma, wędrówka na pocztę,
    koperta, druk itd. W sumie wychodzi pewnie jakieś 10 zł kosztów. A
    takich radosnych komorników mamy kilku w roku...
    Trudno, wrzucamy w koszty i nasi Klienci muszą za to zapłacić.

    --
    Krzysztof