  • 1. Data: 2006-03-12 22:02:55
    Temat: koszty procesowe
    Od: ...@...c

    Witam,

    Pewna firmą zachowała się dosyć nieelegancko i po sprzedała mi niesprawny
    sprzęt - jako że umowa była zawarta na odległość to ja po prostu odstąpiłem
    od umowy i zażądałem zwrotu całej kwoty.
    Odesłałem sprzęt na swój koszt i po 2 tygodniach czekania otrzymałem zwrot
    niestety pomniejszony o kilkadziesiąt zł.
    Wygląda na to że firma nie bardzo chce mi zwrócić resztę wiec zastanawiam
    się na pozwem do sądu. Pytania praktyczne:
    1. Postępowanie uproszczone na drukach urzędowych ?
    2. Co mogę doliczyć do kosztów: wysyłke poczki, wysłanie wezwania do
    zapłaty (fax wystarczy czy musi być polecony) ? odsetki ustawowe? co
    jeszcze? chce żeby było jak najwięcej za 'prosprzedażowe podejście do
    klienta'. Co to jest "zwrot kosztów procesowych według norm przepisanych"
    3. Towar odebrałem i zapłaciłem kurierowi w domu wiec sąd właściwy będzie u
    mnie czy siedziba firmy?

    --
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-03-12 22:38:00
    Temat: Re: koszty procesowe
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: ...@...c

    > Odesłałem sprzęt na swój koszt i po 2 tygodniach czekania otrzymałem
    > zwrot niestety pomniejszony o kilkadziesiąt zł.

    Przekazem?

  • 3. Data: 2006-03-13 00:32:53
    Od: ...@...c

    Dnia Sun, 12 Mar 2006 23:38:00 +0100, Goomich napisał(a):

    > You have one message from: ...@...c

    > Przekazem?

    na rachunek bankowy.

    --
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-03-13 08:07:21
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Odesłałem sprzęt na swój koszt i po 2 tygodniach czekania otrzymałem zwrot
    > niestety pomniejszony o kilkadziesiąt zł.

    rozumiem ,ze urwali z ceny towaru ?

    > Wygląda na to że firma nie bardzo chce mi zwrócić resztę wiec zastanawiam
    > się na pozwem do sądu. Pytania praktyczne:
    > 1. Postępowanie uproszczone na drukach urzędowych ?

    o wydanie nakazu w poste p upominawczym

    > 2. Co mogę doliczyć do kosztów: wysyłke poczki, wysłanie wezwania do
    > zapłaty (fax wystarczy czy musi być polecony) ? odsetki ustawowe? co
    > jeszcze?

    nalezy Ci sie zwrot ceny towaru z odsetkami ustawowymi od dnia nastepnego po
    dniu , w ktorym powinni zwrocic Ci kase

    chce żeby było jak najwięcej za 'prosprzedażowe podejście do
    > klienta'.

    nie ma znaczenia podejscie
    >Co to jest "zwrot kosztów procesowych według norm przepisanych"

    wpis, koszty zastepstwa , biegly itd itp... generalnie koszty poniesione w
    toku postepowania

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-13 08:13:26
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > nalezy Ci sie zwrot ceny towaru z odsetkami ustawowymi od dnia nastepnego
    > po dniu , w ktorym powinni zwrocic Ci kase

    dodatek ::: jezeli dokonales przedplaty to naleza Ci sie odsetku ustawowe od
    tej przedplaty

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-03-13 08:18:38
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > o wydanie nakazu w poste p upominawczym

    > nalezy Ci sie zwrot ceny towaru z odsetkami ustawowymi od dnia nastepnego
    > po dniu , w ktorym powinni zwrocic Ci kase

    i jeszcze jedno /chociaz roznie niektorzy uwazaja/
    koszty ewentualnego zwrotu towaru obciążają przedsiębiorcę

    pozdrawiam