  • 1. Data: 2002-09-16 11:36:39
    Temat: koszty komornicze
    Od: "RobeG" <r...@w...pl>

    witam
    mając w ręku wyrok sądu (z trybem natychmiastowej wykonalności) chciałby
    oddac to w ręce komornika aby ściągnął z dłużnika.
    jeżeli wartość wynosi ok 25 tys zł to
    - z jakimi kosztami wstępnymi powinienem się liczyc?
    czy komornik pobiera odemnie swoje wynagrodzenie odrazu czy ściąga to z
    dłużnika?

    Robert

  • 2. Data: 2002-09-16 12:05:53
    Temat: Re: koszty komornicze
    Od: "artpen" <a...@p...onet.pl>

    > mając w ręku wyrok sądu (z trybem natychmiastowej wykonalności) chciałby
    > oddac to w ręce komornika aby ściągnął z dłużnika.

    Tak odrazu to chyba nie da się, sąd chyba ustalił termin spłaty? Dopiero
    później wchodzi komornik, ale mogę się mylić

    > jeżeli wartość wynosi ok 25 tys zł to
    > - z jakimi kosztami wstępnymi powinienem się liczyc?

    Koszty IMHO ponosi dłużnik. Może niech wypowiedzą się fachowcy. Zapraszamy
    komornika do dyskusji?

    Artur

  • 3. Data: 2002-09-16 13:02:43
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Na dzień dobry zapłacisz 190 zł. Resztę sciągnie komornik od dłuznika. Od
    ciebie może jeszcze chcieć zaliczki na np. koszty korespondencji...

    Ale zanim do niego pójdziesz musisz mieć na wyroku klauzulę wykonalności bo
    sam rygor oznacza tylko tyle, że o taką klauzulę można wystapić od razu
    przed upływem terminów do np apelacji itp...
    A do komornika nie można iśc by zaczął egzekucję z "tytułem egzekucyjnym
    (wyrok sądowy)" tylko musisz mieć w ręku "Tytuł wykonawczy (wyrok z klauzulą
    wykonalności)"
    1. pismo do sądu o nadanie klauzuli wykonalności
    2 komornik