  • 1. Data: 2002-09-16 09:13:46
    Temat: pas dla autobusow
    Od: eReS <s...@n...address.com>

    Czesc

    Czy znak okreslajacy pas dla autobusow jest znakiem informacyjnym czy
    nakazu?
    Jak mozna sie "obronic" przed mandatem za jazde po takim pasie, jesli
    nie blokowalo sie ruchu autobusow, taksowek .... ?

    --
    -=-=-=-=-=-=-
    ** eReS **

  • 2. Data: 2002-09-16 09:35:52
    Temat: Re: pas dla autobusow
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Sep 2002, eReS wrote:

    >+ Czesc
    >+
    >+ Czy znak okreslajacy pas dla autobusow jest znakiem informacyjnym czy
    >+ nakazu?

    Jest znakiem poziomym.
    Miałem już kiedyś przyjemność (poważnie piszę :)) dyskutować
    na ten temat na pl.misc.samochody: weź sobie rozporządzenie
    ministra ds. znaków i poczytaj nagłówki zestawien znaków :)

    Z owych nałówków wynika że znaki poziome to jest oddzielna
    kategoria, tj. są znaki: zakazu, ostrzegawcze, poziome,
    nakazu, informacyjne... (kolejność celowo zmieniona).

    >+ Jak mozna sie "obronic" przed mandatem za jazde po takim pasie, jesli
    >+ nie blokowalo sie ruchu autobusow, taksowek .... ?

    IMHO równie skutecznie jak za przejechanie na czerwonym świetle
    (też nie będącym znakiem zakazu, skądinąd :)) przez puste
    skrzyżowanie (czyli wcale).
    W takich przypadkach pozostaje tylko mieć nadzieję że policjant
    wykaże się "proporcjami" i z okazji "niestwarzania" skorzysta
    z uprawnienia do ukarania pouczeniem; jak się uprze na mandat...
    Czy ja wiem: chyba można rozpatrywać niewzięcie mandatu
    i przekonywanie później sądu że ma "odstąpić od wymierzenia",
    ale marnie to widzę :[

    Pozdrowienia, Gotfryd