    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: korzystanie z wewnętrznego parkingu
    Date: Mon, 30 Aug 2010 21:24:57 +0200
    <i51gpt$p4p$1@mx1.internetia.pl> <sf8do.4918$RS2.616@hurricane>
    <i534t2$dfp$1@mx1.internetia.pl> <OU9do.115451$S46.54827@hurricane>
    <4c752c1c$0$27039$65785112@news.neostrada.pl>
    <eSLdo.114608$NG7.46337@hurricane>
    <4c77f36a$0$22793$65785112@news.neostrada.pl>
    <OUVdo.39948$3F1.30811@hurricane> <i5asj8$thn$1@news.onet.pl>
    <emdeo.136728$NG7.84392@hurricane> <i5fhjq$ukm$1@news.onet.pl>
    <i5gq63$7ol$1@news.dialog.net.pl> <i5gvb7$sfg$1@news.onet.pl>

    W wiadomości news:i5gvb7$sfg$1@news.onet.pl Massai <t...@w...pl> pisze:

    > Czyżby?
    Czyżby.

    > Zawsze u podstaw firmy jest jakiś założyciel.
    Niezwykłe odkrycie.

    > Bez tego pracodawcy, czy
    > to jednego człowieka czy grupy ludzi, którzy stworzyli miejsca pracy-
    > pracownicy mogliby sobie co najwyżej składać długopisy w domu. Pod
    > warunkiem że ktoś by im półprodukty dostarczył, i zapewnił zbyt...
    > W każdej firmie jest, albo będzie w przyszłości, ten "wyzyskiwacz" bez
    > którego by sie nie zaczęło.
    > A skoro bez niego do niczego by nie doszło - to kto tu daje chleb?
    Pracownicy.
    Co by było, gdyby nikt nie chciał u takiego pracować?
    Co on by wówczas zrobił z tymi "stworzonymi" stanowiskami pracy?
    A banki przybyły po zaciągnięte kredyty?

    > Pracownik jako jednostka de facto dla pracodawcy, z punktu widzenia
    > przyszłości firmy, nie ma wielkiego znaczenia. Nie ten to będzie inny.
    Na to właśnie pozwala patologia zwana bezrobociem.
    Tylko tak jest w czasie recesji bądź kryzysu i to nie w każdej branży w
    jednakowym stopniu.
    Jak kupa budowlańców wyparowała z Polski kilka lat temu do Anglii, Irlandii
    i gdzie tam jeszcze, to jak się firmy budowlane prosiły o pracowników byle
    nie zawalić kontraktów i nie zbankrutować? Jak poszły ceny ich pracy w górę?
    A w Niemczech jak zaczęło brakować informatyków?

    > Takie teksty, o takiej nadrzędnej roli pracownika, to takie właśnie
    > komunistyczne gadanie, i to wcale nie jest wyświechtany frazes.
    Jest.
    Ja się nie zajmuję teoriami o nadrzędnej roli pracownika, które sobie roisz.
    Pracownik standardowo prawie zawsze jest stroną słabszą. Właśnie dlatego, że
    tracąc zatrudnienie traci podstawy bytu, natomiast pracodawca tracąc
    pracownika poniesie zwykle mniejsze relatywnie straty.
    Ale to nie zmienia faktu, że chleb dla pracodawcy wypracowują pracownicy.

    --
    Jotte