  • Data: 2010-08-27 18:41:09
    Temat: Re: korzystanie z wewnętrznego parkingu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Aug 2010, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Czyli jeśli nie ogrodzę zasiekami, to znaczy, że każdy może korzystać do
    > woli?

    Nie bardzo: może "wejść".
    Problem w tym, że w naszym przypadku wejście stanowi clou korzystania :)

    > A może fakt, że brama nie będzie miała wystarczająco dobrego zamka już
    > jest wg. Ciebie przyczyną do tego, aby móc skorzystać?

    [...]

    > A czy ja napisałem, że jest to zachowanie godne, jednak rozumiem (choć nie
    > pochwalam) ludzi, że skoro policja i sądy nie chcą egzekwować prawa,

    Problem właśnie leży tam - w prawie.
    Nie ma "zakazu wchodzenia", takoż nie wiadomo mi o "zakazie wnoszenia",
    jeśli takie są to proszę podaj.
    I raz jeszcze: my tu nie dyskutujemy o tym, czy taki stan się Tomaszowi
    czy np. mi podoba. Stwierdzamy, że wg prawa tak *jest*.
    Jeśli właściciel (plus ew. przepisy szczegółowe, jeśli dla danego
    przypadku istnieją) się nie sprzeciwia można "wejść" i "wnieść",
    z kolei to nie uchybia prawu właściciela do odszkodowania za
    wynagrodzenie które mu się należało (więc jeśli parking jest
    płatny ryczałtem "za miesiąc", to za postój przez godzinę należy
    się "jednostka ryczałtowa" i tyle).

    pzdr, Gotfryd