    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kopia filmu DVD a prawa autorskie
    Date: Fri, 28 Nov 2008 22:42:47 +0100

    Użytkownik "ello" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ggkftn$ic$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam grupowiczów,
    >
    > Zastanawia mnie ostatnio jedna rzecz: jestem w posiadaniu kilku filmów na
    > DVD-R,
    > które przegrałem od znajomych z oryginalnych nośników, przeważnie z płyt
    > dołączanych do czasopism za 5-7zł.
    > Wiem od kogo dany film przegrałem i moge wskazać własciciela oryginału.
    >
    > Czy w takiej sytuacji łamię prawa autorskie? Co jesli "wpadnie" policja?

    Nie, masz do tego prawo podobnie jak Twoi znajomi, możesz
    kupować filmy, kopiować i dawać znajomym.
    Skąd o tym wiem, z własnego doświadczenia czyli, ok 70 filmów
    i kilka tysiecy MP3. Faktem jest jednak że lepiej nie mieć tego
    na plytach CD/DVD lecz na twardym dysku komputera. Dla
    sądu ważne jest czy wiarygony jest Twój prywatny użytek, nagrań
    na twardym dysku nie można sprzedać, płyty CD/DVD można
    sprzedać natychmiast.

    Tomy M. www.ansibl.com