    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrole policji w domach:-) jeszcze raz:-)
    Date: Sun, 7 Dec 2003 21:29:53 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc67.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:bqvmia$qe4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > A jakie jest prawdopodobienstwo ze obrazowo mówiac wejdą mi z drzwiami,
    > jesli ich nie wpuszczę? :-)) Bo, że nie wpuszczę ich bez nakazu to
    pewne:-)

    Jeśli nawet będą pewni, że jesteś w domu, to umiarkowane zmierzające do
    znikomego w odniesieniu do praw autorskich. Wzrośnie do pewności, jeśli
    otworzysz drzwi i zaczniesz ich przekonywać, że nie mają prawa.

    > Nie muszę im także odpowiadać na żadne pytania - chcą sobie ze mną
    > porozmawiac to niech mnie zaproszą na komendę gdzie ktos będzie
    protokołował
    > moje zeznania:-)

    Ale przeszukanie mieszkania w celu przesłuchania świadka się nie zdarza.
    Oni chcą zabezpieczyć dowody.

    > I kolejna sprawa - nakaz przeszukania jest wystawiany na
    > lokal czy na osobę? Zalozmy ze moj dostawca internetowy udostepnia adres
    > swoich klientow policji i w efekcie oni pukaja do moich drzwi - i co
    dalej?

    Nakaz przeszukania jest na adres i na osobę. W praktyce musi się zgadzać
    adres.

    > Łacze jest na mojego tescia [skadinad jednego z bardziej znanych
    adwokatow w
    > miescie], mieszkanie jest rowniez jego ale oczywiscie on tu nie mieszka.

    Dla czego oczywiście? Teoretycznie ludzie powinni mieszkać tam, gdzie są
    zameldowani. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że często bywa odmiennie, no
    ale nie jest to wcale takie oczywiste.

    > Mieszkam natomiast ja ale jestem zameldowana zupelnie w innym
    miescie:-))

    No to, jak zaczniesz ich drażnić, jeszcze wniosek do Sądu napiszą, by Cię
    ukarać za niezameldowanie się. W zasadzie mało kiedy się to robi, ale jak
    jak się zdenerwują, to mogą.

    > Mam ich odeslac do domu mego tescia?:-)) Powiedziec zeby trzymali sie od
    > moich rzeczy z daleka?:-)

    A możesz ich nawet odsyłac do Prezydenta RP. I taknajprawdopodobniej nie
    pójdą.

    > A jeszcze cos - przeprowadzenie przeszukania bez nakazu nie jest czasem
    > równe zdobyciu dowodów w sposob niezgodny z procedura i jako takie
    > nieistotne dla sadu?

    Żadne. Po pierwsze jest zgodne z procedurą. Po drugie, to nawet jakby było
    niezgodne, to by co najwyżej policjanci zostali ukarani. Dowód byłby
    ważny. W systemie anglosaskim jest odmiennie i dowód byłby nieważny.