    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola w szkolach
    Date: Tue, 22 Jul 2003 13:45:30 +0800

    In article <4...@n...onet.pl>, m...@o...pl wrote:

    > a ktory artykul mowi o tym? ja znalazlam tylko prawo do przeszukania. a to o co
    > pytam - przeciez przeszukaniem nie jest. z drugiej strony - czy nie bedzie
    > naruszenia dorb osobistych, jesli policjant z psem do wyszukiwania narkotykow
    > przejdzie po wszystkich klasach albo szatni?

    A potrzebuje jakichkowliek uprawnień poza zgodą dyrekcji szkoły aby się
    przejść po klasach z psem? A sądzisz, że jak ma prawo przeszukać tam
    zgromadzone osoby to nie ma prawa się do niej zbliżyć z detektorem (tu
    psem) narkotyków? Przecież to o wiele mniejsza ingerencja w czyjąś
    prywatność.

    > taka roznica, ze Robert podal przyklad mojego mieszkania i np. syna, ktorego
    > podejrzewam. nie sadze, zeby policja miala prawo przejsc po wszystkich
    > mieszkaniach bloku 10pietrowego z pieskiem na wyszukiwanie narkotykow. ot tak,
    > dla sprawdzenia. skoro nie ma prawa do przejscia po wszystkich mieszkaniach

    Nie ma prawa bez zgody prokuratora i chyba KP. Ale jak się zgodzi sam
    właściciel/najemc/zarządca a to może.

    > bloku, to z czego wynika jej prawo do sprawdzenia z pieskiem budynku szkoly,
    > wszystkich klas, czy tez szatni?

    Ze zgody dyrektora szkoły a w przypadku wiekszych ingerencji z prawa do
    przeszukania.
    Analogia: Ty, wlasciciel mieszkania = jego zarządca, możesz zezwolić na
    wejście policji i połażenie z psem po mieszkaniu. Dyrektor szkoły = jej
    zarządca, może zezwolić na wejcie policji i połażenie z psem po szkole. To
    w trybie pokojowym, bo jak policja ma uzasadnione podejrzenia i zgodę
    dalszych czynników to może wejść bez zgody zarządcy.

    --
    Marcin