    From: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola podczas wyjścia z zakładu pracy
    Date: Thu, 25 Jun 2009 08:39:34 +0200

    Użytkownik "Maurycy Menke" <g...@p...pl> napisał
    > 1. Czy to prawda, że udostępnienie do kontroli mojego bagażu lub pojazdu
    > jest wyrazem mojej dobrej woli? Słyszałem, że do tego uprawniona jest
    > jedynie policja, którą można wezwać na moją lub firmy prośbę.

    Zasadniczo tylko pewne oragny są uprawnione. Ale jeśli pracodawca ma taką
    potrzebę i wcześniej o tym uprzedzi (regulamin, zarządzenie, umowy) to może
    również tego dokonywać.
    http://www.bhp.org.pl/Sections-req-viewarticle-artid
    -98-allpages-1-theme-Printer.html
    Oczywiście jest to pewnego rodzaju zgoda pracownika, bo przecież praca tam
    obowiązkowa nie jest. Jeśli pracownik odmawia poddania się kontroli również
    nie widzę podstaw, aby go siłą zmuszać, jednakże będzie to złamanie
    regulaminu, a więc odpowiada dyscyplinarnie przed pracodawcą. W razie
    podejrzenia, ochrona wezwie Policję.