    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola podczas wyjścia z zakładu pracy
    Date: Thu, 25 Jun 2009 02:39:13 +0200

    Użytkownik "Maurycy Menke" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:h1u5i1$de6$1@inews.gazeta.pl...

    Wszystkie odpowiedzi spokojnie znajdziesz w Ustawie o ochronie osób i
    mienia

    > 1. Czy to prawda, że udostępnienie do kontroli mojego bagażu lub pojazdu
    > jest wyrazem mojej dobrej woli? Słyszałem, że do tego uprawniona jest
    > jedynie policja, którą można wezwać na moją lub firmy prośbę.

    Dokładnie tak jest. Przy czym jest kilka organów uprawnionych do
    przeszukania, ale takich uprawnień nie posiadają służby ochrony. Natomiast
    spotkałem się z poglądem, że na przejrzenie bagażu wystarcza ujęcie tego w
    regulaminie pracy. Nie kłócę się, bo w praktyce to tak działa. Ale to na
    pewno nie może polegać na przeszukiwaniu wbrew woli pracownika.

    > 2. Czy pracownik ochrony może sporządzić listę przedmiotów, które przy
    > mnie znalazł?

    Skoro ich nie może szukać bez Twojej zgody, to tym samym również sporządzać
    żadnych notatek nie może. Chyba, ze wyrazisz zgodę.

    > 3. Czy taka lista może być potem udostępniona moim przełożonym?

    Tylko po co? Jeśli znajdą się tam przedmioty skradzione, to wzywa się
    Policję i ona sporządza protokół, który pracodawca jako pokrzywdzony może
    poznać. A jak nie ma nic skradzionego, to po kiego grzyba [pracodawcy spis
    kanapek pracownika?

    > 4. Czy pracownik ochrony może przeprowadzić rewizję osobistą?

    Nie - cokolwiek by to nie oznaczało.