  • 31. Data: 2008-04-06 16:42:08
    Temat: Re: kontrola operacji na koncie bankowym przez US
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 6 Kwi, 07:51, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > co jest dowodem jedynie tego, że tak nazwałeś sobie umowę sprzedaży
    >
    > KG

    Użycie w umowie terminu innego niż stosowany w ustawie nie jest
    błędem, tym bardziej że pojęcie "umowy kupna-sprzedaży" ma swoją
    tradycję. Nazwa umowy to kwestia drugorzędna, jeśli tylko nie wzbudza
    wątpliwości co do intencji stron.

  • 32. Data: 2008-04-06 21:28:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Ale moje umowy znajdę i to nawet z pieczęciami "organu" administracji
    > państwowej.

    Nazwa umowy jest nie ważna, ważna jest treść i wola stron. To, że
    nazwisz coś darowizna, po czym w treści stwierdzisz, że darujesz to za 100
    zł, darowizny z tego nie czyni.

  • 33. Data: 2008-04-06 22:33:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:47f940dc@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > Nazwa umowy jest nie ważna, ważna jest treść i wola stron. To, że nazwisz
    > coś darowizna, po czym w treści stwierdzisz, że darujesz to za
    > 100 zł, darowizny z tego nie czyni.
    To wspaniałe odkrycie i z pewnościa jesteś z niego dumny, tyle że ja już
    dawno wyraźnie to napisałem.
    <cit>
    w końcu nazwa umowy nie jest istotna lecz jej treść
    </cit>
    Niemniej - nie zniechęcaj się.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2008-04-06 23:02:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > dawno wyraźnie to napisałem.
    > <cit>
    > w końcu nazwa umowy nie jest istotna lecz jej treść

    Więc o co ci chodzi? Przyjmij, że twoje umowy kupna-sprzedaży, to dla
    organów umowy sprzedaży i cokolwiek byś jako nazwę umowy nie napisał, takimi
    pozostaną. Nazwa pewnie wzieła się stąd, że dla zawarcia umowy sprzedaży
    ważne jest oświadczenie woli dwóch stron. Nawet w aktach notarialnych pisze
    się, że pan Nowak sprzedaje coś panu Kowalskiemu, a pan Kowalski powyższą
    rzecz kupuje.

  • 35. Data: 2008-04-06 23:13:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:47f9567c$1@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > Więc o co ci chodzi?
    [cut zbędna treść]
    O nic specjalnego. Po prostu zwracam uwagę, że niepotrzebnie usiłujesz się
    wymądrzać.

    --
    Jotte