  • 21. Data: 2002-12-04 08:04:02
    Temat: Re: kontrola drogowa - zatrzymanie dowodu rejestracyjnego
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "JarekT" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ask9db$lkl$1@news.tpi.pl...

    > obluzowane koło kierownicy, przyciemnione szyby, przerdzewiałe nadwozie
    itp. nie
    > wymagają
    > Luzy na przekładni kierowniczej chyba wymagają - kiedyś max. to było 4 cm
    po
    > obwodzie, jak to mierzyć, na oko?
    > korozja nadwozia - a w jakim stopniu i w jakich miejscach? gliniarz pod
    wozem
    > nie pełzał...
    > W konretnym przypadku doczepił się do progów i drzwi (które nie są chyba
    > elementami nośnymi)

    Mylisz się . W nadwoziu samonośnym(czyi takim bez ramy a większość
    dzisiejszych aut takowej nie posiada) próg jest elementem nośnym.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają,karawana jedzie dalej"

  • 22. Data: 2002-12-04 17:24:12
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Ja też bym chciał się dowiedzieć od Leszka ;)
    > Ale chyba nie mamy szans ;))))))))
    Dlaczego akurat od Leszka?
    I dlaczegośmy są bez szans?

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 23. Data: 2002-12-04 17:29:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Luzy na przekładni kierowniczej chyba wymagają - kiedyś max. to było 4 cm
    po
    | obwodzie, jak to mierzyć, na oko?

    Nie, jeśli luz ma 10 cm, to można "na oko" powiedzieć, że to więcej niż 4
    cm.

> [...]
    wozem
    | nie pełzał...
    | W konretnym przypadku doczepił się do progów i drzwi (które nie są chyba

    Progi są istotnym elementem konstrukcyjnym nadwozia samonośnego (samochód
    bez ramy), więc jakiekolwiek poważniejsze ślady korozji kwalifikują je do
    wymiany. Co do drzwi, to do zatrzymania dowodu kwalifikuje tzw. perforacja,
    albowiem wówczas niespełniony zostaje warunek chermtyczności nadwozia
    wynikający z rozporządzenia, które powołałem w poprzedniej wiadomości.

    | W tym wszystkim chodzi mi umocowania prawne nie dopuszczające dowolności
    | interpretacji (jeśli to możliwe).

    Umocowanie prawne podałem. W końcu on nie zezłomował Ci samochodu, tylko
    nakazał ponowne badania techniczne. Jeśliby okazało się, że diagnosta
    stwierdzi, że opisane przez policjanta usterki nie kwalifikują się do
    wycofania pojazdu z ruchu, możesz zawsze żądać od Policji zwrotu kosztów
    badań jako cywilnych skutków wadliwej decyzji administracyjne (zatrzymanie
    dowodu) jej funkcjonariusza. I tyle.

    Nie można z definicji kwestionować wszystkich ustaleń policjanta, bo
    doszłoby do sytuacji, że nikt by nie realizował jego poleceń i wszyscy by to
    "olewali". Nie potrafię natomiast za pośrednictwem sieci zająć stanowiska w
    przedmiocie zasadności zatrzymania dowodu, no bo musiałbym zobaczyć
    samochód.

  • 24. Data: 2002-12-04 17:30:04
    Od: <t...@w...pl>

> [...]
    > możliwości umysłowe kontrolującego (co akurat nie jest dziwne).
    > Czy jest jakiś akt prawny regulujący te sprawy? Stan techniczny pojazdu
    bada się
    > przecież na odpowiednim stanowisku, przy użyciu specjalistycznego sprzętu
    i robi
    > to uprawniony(?) diagnosta. Czy może to więc oceniać wzrokowo, na drodze
    byle
    > glina?
    >
    > Pozdrawiam
    > JarekT
    >

    > policjant może zatrzymac dowód rejestracyjny pojazdu tylko w kilku
    przypadkach wymienionych w ustawie prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czrwca
    1997 roku. Zapewne funkcjonariusz stwierdził że nadmierna korozja nadwozia
    może zagrażać bezpieczeństwu osób jadących tym pojazdem i zatrzymał dowód
    rejestracyjny do czego miał prawo. Dowód ten został przesłany do Urzędu w
    którym został wydany i można go odebrać po okazaniu zaświadczenia od
    uprawnionego diagnosty. Diagnosta ten w rzeczywistości dokonuje właściwej
    oceny czy jazda takim pojazdem mogła być niebezpieczna cz też nie.

  • 25. Data: 2002-12-04 18:20:00
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > uprawnionego diagnosty. Diagnosta ten w rzeczywistości dokonuje właściwej
    > oceny czy jazda takim pojazdem mogła być niebezpieczna cz też nie.
    Rozumiem, niestety...
    Pewnie więc obiektywnych kryteriów nie ma. Wiadomo, że są dane (numeryczne, więc
    mierzalne) określające np. dopuszczalny skład spalin, luz kolumny kierowniczej,
    częstotliwość migania kierunkowskazów, siłę hamowania, lub wskaźnikowe: stan
    zużycia bieżnika opon, obecność niezbędnych elementów wyposażenia itd.
    A w przypadku korozji diagnosta ocenia: wydaje mi się, że jest nieco za dużo
    rdzy; i już?
    Ale jeśli tak, to byłoby sprawiedliwie, że jeśli policjant mylnie lub
    tendencyjnie ocenił stan pojazdu i zatrzymał dowód, a właściciel jest narażony
    niepotrzebnie na koszty przeglądu, stratę czasu, być może zarobku itp. to
    uzyskuje rekompensatę od policji.
    No ale wiem, że to takie puste dywagacje
    Dzięki

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 26. Data: 2002-12-04 18:33:03
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Nie, jeśli luz ma 10 cm, to można "na oko" powiedzieć, że to więcej niż 4
    > cm.
    Ok, a jak ma 5 cm?

    > Progi są istotnym elementem konstrukcyjnym nadwozia samonośnego (samochód
    > bez ramy), więc jakiekolwiek poważniejsze ślady korozji kwalifikują je do
    > wymiany.
    To był Polonez. Głównym elementem nośnym jego nadwozia są chyba podłużnice
    (dźwigary wzdłużne) - ale nie jestem pewien, nie sprzeczam się.
    Słyszałem, że maluch bez progów potrafi się złamać.

    >Co do drzwi, to do zatrzymania dowodu kwalifikuje tzw. perforacja,
    > albowiem wówczas niespełniony zostaje warunek chermtyczności nadwozia
    > wynikający z rozporządzenia, które powołałem w poprzedniej wiadomości.
    Hermetyczność w samochodzie? - to dziwnie brzmi, przecież to nie prom kosmiczny.
    Ale zaraz zapoznam się dokładnie z treścią rozporządzenia, tam może być takie
    sformułowanie.

    > Umocowanie prawne podałem.
    Dzięki, właśnie sciągam i zaraz czytam.

> [...]
    > badań jako cywilnych skutków wadliwej decyzji administracyjne (zatrzymanie
    Nie wiedziałem. W poście sprzed paru minut właśnie o tym napisałem, jeszcze nie
    czytając Twojej opinii.

    > Nie można z definicji kwestionować wszystkich ustaleń policjanta, bo
    > doszłoby do sytuacji, że nikt by nie realizował jego poleceń i wszyscy by to
    > "olewali".
    A można z definicji uznać, że zawsze ma rację?

    >Nie potrafię natomiast za pośrednictwem sieci zająć stanowiska w
    > przedmiocie zasadności zatrzymania dowodu, no bo musiałbym zobaczyć
    > samochód.
    Lepiej nie ;))) Nie oglądając go nic nie straciłeś - słowo! ;)))
    Perforacja to delikatne określenie w tym przypadku...

    Dzięki za informacje
    Pozdrawiam
    JarekT

  • 27. Data: 2002-12-09 08:02:30
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    robi
    > to uprawniony(?) diagnosta. Czy może to więc oceniać wzrokowo, na drodze byle

    jeśli stacja diagnostyczna stwierdzi ,że pojazd dopuszczony do ruchu to możesz
    ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów pozdrawiam

  • 28. Data: 2002-12-09 19:59:49
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > jeśli stacja diagnostyczna stwierdzi ,że pojazd dopuszczony do ruchu to możesz
    > ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów pozdrawiam
    Dzięki, dobre i to

    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim, którzy zechcieli uczestniczyć w tym wątku.
    JarekT