  • Data: 2003-07-07 20:52:05
    Temat: Re: kontrola bagażnika
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał:

    >Kolejny temacik, tym razem z rodzaju popularnych, nie mówcie mi, wiem, wiem,
    No nie ile razy można ;-)
    Sprawdź tu: http://strony.wp.pl/wp/artgola/bagaz.htm

    >Czy podczas kontoli drogowej można zażądac otwarcia bagażnika,
    Rzecz dyskusyjna z tym zażądaniem otwarcia. Policjant może przeglądać
    i tyle.

    przy
    >założeniu, że:
    >- nie ma jakichkolwiek podstaw, podejrzeń do skorzystania z kontroli
    >osobistej, bagażu etc (czyli art. 15 ustawy o Policji)
    Do przeglądania bagazu wystarczy obecność w środkach..., dworcach i
    nie są potrzebne inne podstawy.

    >Kodeks Drogowy podczas kontroli drogowej
    A dokładnie PoRD nie kodeks, bo takiego nie ma :-)

    >to przecież ładunek znajduje się w bagażniku.
    Bagażnik nie służy do przewożenia ładunku.
    Bagażnik przegląda na podstwie ustawy o Policji, a ładunek sprawdza na
    podstawie ustawy PoRD.

    Artur Golański
    FAQ nt. ruchu drogowego http://strony.wp.pl/wp/artgola