  • Data: 2003-07-09 09:29:30
    Temat: Re: kontrola bagażnika
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > Do przeglądania bagazu wystarczy obecność w środkach..., dworcach i
    > nie są potrzebne inne podstawy.
    Absolutnie nie zgadzam, się z tym poglądem, że na podst. art.15.5 ust. o
    Policji można dokonać przeglądania zawartości bagażu, bez uzasadnionego
    powodu, jakim jest podejrzenie czynu zabronionego.
    Przeczytaj uważnie ten art. jeszcze raz. Kto jest autorem tego FAQ ?

    Nie przekonałeś mnie jeszcze, ja dalej nie znajduję podstaw prawnych do
    szpakowania w bagażnik bez uzasadnienia.
    Chyba, że PoRD, czyli tzw. Kodeks Drogowy :-) daje tę możliwość, aby pana
    Kazia,
    co jedzie na I zmianę rutynowo zatrzymać do kont. drog. i zobaczyć co ma w
    kufrze.
    Może mnie ktoś oświeci.

    >Bagażnik przegląda na podstwie ustawy o Policji, a ładunek sprawdza na
    >podstawie ustawy PoRD

    Dlaczego ? Przecież ust. o P. w tymże samym art., co mówi o przeglądaniu
    bagażu, mówi też o ładunku.