  • 1. Data: 2002-09-02 01:08:46
    Temat: konstytucyjna wolnosc religii - rastafarianizm
    Od: g...@p...onet.pl

    Art. 53.

    Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii.
    Wolność religii obejmuje wolność wyznawania lub przyjmowania religii według
    własnego wyboru oraz uzewnętrzniania indywidualnie lub z innymi, publicznie lub
    prywatnie, swojej religii przez uprawianie kultu, modlitwę, uczestniczenie w
    obrzędach, praktykowanie i nauczanie. Wolność religii obejmuje także posiadanie
    świątyń i innych miejsc kultu w zależności od potrzeb ludzi wierzących oraz
    prawo osób do korzystania z pomocy religijnej tam, gdzie się znajdują.
    Rodzice mają prawo do zapewnienia dzieciom wychowania i nauczania moralnego i
    religijnego zgodnie ze swoimi przekonaniami. Przepis art. 48 ust. 1 stosuje się
    odpowiednio.
    Religia kościoła lub innego związku wyznaniowego o uregulowanej sytuacji
    prawnej może być przedmiotem nauczania w szkole, przy czym nie może być
    naruszona wolność sumienia i religii innych osób.
    ***Wolność uzewnętrzniania religii może być ograniczona jedynie w drodze ustawy
    i tylko wtedy, gdy jest to konieczne do ochrony bezpieczeństwa państwa,
    porządku publicznego, zdrowia, moralności lub wolności i praw innych osób.
    Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do nieuczestniczenia w
    praktykach religijnych.
    Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do ujawnienia
    swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.

    Ja wierze w palaczy marihuany. Jestem wyznawca Rastafarianizmu. W dodatku
    jestem Polakiem. Zabrania mi sie praktykowania swojej wiary - palenia
    marihuany. Dlaczego? Pod *** jest napisane zdrowia, moralnosci lub wolnosci i
    praw _innych osob_. innych zdrowia czyli nie mojego. Nie bede polemizowal nt
    szkodliwosci palenia marihuany a palenia papierosow czy picia wodki. Chyba ze
    palac marihuana zagrazam bezpieczenstwu panstwa czy porzadkowi publicznemu.
    Jesli tak to przepraszam, zrzekne sie obywatelstwa tylko skoncze panstwowe
    studia najpierw.

    pozdrawiam:)
    go4_tr

  • 2. Data: 2002-09-02 06:20:37
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > Chyba ze palac marihuana zagrazam bezpieczenstwu panstwa
    > czy porzadkowi publicznemu.

    To drugie - czasem - i owszem...
    Podobnie jak pijac wodke na przyklad. Dlatego chyba nie moglbys
    wyznawac religii, ktorej doktryna byloby upijanie sie.

    Maciek

  • 3. Data: 2002-09-02 13:51:24
    Od: "kwiatuszek99" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Szylke" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To drugie - czasem - i owszem...
    > Podobnie jak pijac wodke na przyklad. Dlatego chyba nie moglbys
    > wyznawac religii, ktorej doktryna byloby upijanie sie.

    a co z ksiedzem na maszy??

  • 4. Data: 2002-09-02 15:54:40
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > a co z ksiedzem na maszy??

    A czy on sie upija?

    Maciek

  • 5. Data: 2002-09-02 17:46:49
    Od: g...@p...onet.pl

    > A czy on sie upija?
    >
    > Maciek

    mam wrazenie ze nikt powazny nie rozjasnil mi dlaczego nie moge praktykowac
    swojej religii w Polsce. co mam o tym myslec? jest to jedyna grupa o prawie w
    tym kraju, na ktorej wydawaloby sie moznaby polegec. w koncu to sa newsy
    najbardziej powszechne w calej Polsce. jesli polskie prawo opiera sie na takiej
    samej podstawie, jak ten post o opijaniu sie, pozostaje mi chyba tylko
    zalamywac rece. czy moze jednak repost a moze mi to ktos wyjasni w sensie
    prawnym a nie zartobliwym owijaniem w bawelne? przeciez problem jest realny. ja
    nie zartuje ze swoja wiara.
    go4_tr

  • 6. Data: 2002-09-02 20:03:04
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > mam wrazenie ze nikt powazny nie rozjasnil mi dlaczego
    > nie moge praktykowac swojej religii w Polsce

    Wydaje mi sie, czy probujesz mnie obrazic?

    Maciek

  • 7. Data: 2002-09-02 22:05:58
    Od: poreba <d...@p...com>

    "kwiatuszek99" <j...@p...onet.pl> niebacznie
    popelnil news:akvqcd$gvh$1@news.tpi.pl:

    > Użytkownik "Maciej Szylke" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a co z ksiedzem na maszy??
    A to zależy co Masza na to ;)
    Jeżeli Twoja teligia zakłada jakies zwiazki instytucjonalne
    mozecie wystšpic o ndzwyczajne zezwolenie (do kogo?) na
    palenie trawki podczas obrzędów - sa takie wyjštki przy
    uboju zwierzat dla celow obrzedowych (bodajze dla muzulmanow)

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2002-09-03 07:04:03
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > A czy on sie upija?

    a może on też chce "tylko zapalić i 2 razy sztachnąć"? Może też nie będzie
    się wprowadzał w stan upojenia? Co wtedy? ;-)
    TS

  • 9. Data: 2002-09-03 07:18:24
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik poreba napisał:

> [...]
    > wystšpic o ndzwyczajne zezwolenie (do kogo?) na palenie trawki
    > podczas obrzędów - sa takie wyjštki przy uboju zwierzat dla celow

    Muzułmanie palą trawkę przy uboju???
    Przechodze na islam i zostane rzeźnikiem!

    ... po namysle.. a może to owieczce daje się popalic trawkę zanim ją
    obuchem w łeb? Znieczulenie?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-09-03 07:34:27
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > a może on też chce "tylko zapalić i 2 razy sztachnąć"?
    > Może też nie będzie się wprowadzał w stan upojenia? Co wtedy? ;-)

    Z tego, co mi wiadomo, to posiadanie narkotykow jest w Polsce
    karalne. Alkoholu natomiast nie...