  • 1. Data: 2002-09-01 18:45:03
    Temat: Pytanie o wspólnote małżeńską
    Od: "kiel44" <k...@p...onet.pl>

    Hej.
    Mam pytanie.
    Jak to jest z tą wspólnotą majątkową małżonków?
    Czy np. jeżeli samochód zarejestrowany jest na męża to czy żona jest jego
    współwłaścicielem w majestacie prawa?
    Podobne pytanie o własność mieszkania?
    I jeszcze jedno np. żona zabiera mężowi dowód rejestracyjny czy mąż może
    zgłosić kradzież takiego dowodu i czy nie popełnia przez to przestępstwa
    :-)?

    Dzięki za podpowiedzi
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-09-01 19:30:55
    Temat: Re: Pytanie o wspólnote małżeńską
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik kiel44 napisał:
    > Hej.
    > Mam pytanie.
    > Jak to jest z tą wspólnotą majątkową małżonków?

    Normalnie :) Wszystko, co zakupisz w trakcie trwania małżeństwa, w
    ktorym nie zniesiono wspolnoty majatkowej, jest po polowie wlasnoscia
    wspolna małżonków, chyba, ze przy zakupie rzeczy wyraźnie zaznaczysz, ze
    nabywasz daną rzecz do swojego majatku odrebnego ze swoich srodków
    odrebnych (np. oszczednosci zdgromadzone na *twoim* koncie przez
    zawarciem malzenstwa są twoim majatkiem odrebnym)

    > Czy np. jeżeli samochód zarejestrowany jest na męża to czy żona jest jego
    > współwłaścicielem w majestacie prawa?

    Tak, jesli został zakupiony ze wspolnych środków malżonków podczas
    trwania wspolnoty majątkowej i nie zostalo zaznaczone, ze stanowi
    majatek odrębny męża.

    > Podobne pytanie o własność mieszkania?

    Dokladnie tak samo.

    > I jeszcze jedno np. żona zabiera mężowi dowód rejestracyjny czy mąż może
    > zgłosić kradzież takiego dowodu i czy nie popełnia przez to przestępstwa
    > :-)?

    Tu mam watpliwości :-) Ale zdaje się, ze podpadaloby to pod zabor i
    uniemożliwienie rozporzadzania rzeczą wspolną.
    Pewnie Sandra - specjalistka od spraw "małżeńskich" Ci to bliżej wyjaśni
    :-)

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 3. Data: 2002-09-01 21:56:45
    Temat: Odp: Pytanie o wspólnote małżeńską
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@s...pl.invalid...

    > Tu mam watpliwości :-) Ale zdaje się, ze podpadaloby to pod zabor i
    > uniemożliwienie rozporzadzania rzeczą wspolną.
    > Pewnie Sandra - specjalistka od spraw "małżeńskich" Ci to bliżej wyjaśni

    :-) tu można się zwrócić do sądu powołując się na art.24 k.r.o
    rozstrzygniecie sprawy rodzinnej,który to art. nakazuje małżonkom wspólnie
    rozstrzygać istotne sprawy rodziny i wnosić o zobowiązanie małżonki do
    oddanie dowodu rejestracyjnego ... Pojęcie " istotne sprawy rodziny"
    obejmuje sprawy o charakterze osobistym lub majątkowym, które mają dla
    rodziny podstawowe znaczenie a nie należą do kompetencji sądu
    opiekuńczego...a można też zgłosić na policje czy bezposrednio do
    prokuratora rejonowego,który wezwie panią i zobowiąże do oddania... nie
    sądze.żeby z tego robiono wielką sprawę ...samo wezwanie doprowadzi do
    oddania :-)) kobietki są strachliwe pod tym wzgledem:-)

    Sandra

  • 4. Data: 2002-09-01 22:12:56
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Sandra napisała:

    > ...samo wezwanie doprowadzi do
    > oddania :-)) kobietki są strachliwe pod tym wzgledem:-)

    No coś Ty :-) Niektore potrafią być bardziej bezwzględne i uparte od
    facetów ;-)
    Ale miejmy nadzieję, że pytającemu to sie nie przytrafiło :-)
    Swoja drogą, ciekawe dlaczego zabrała mu dowód od autka ;-) ??

    Pozdrawiam :-)

  • 5. Data: 2002-09-01 22:23:56
    Od: "macso" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "kiel44" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I jeszcze jedno np. żona zabiera mężowi dowód rejestracyjny czy mąż może
    > zgłosić kradzież takiego dowodu i czy nie popełnia przez to przestępstwa

    jeżeli autko jest wspólną własnością to jasne że mąż popełnia
    przestępstwo. Naruszeniue dóbr osobistych ( pomówienie )
    i nieuzasadnione zawracanie głowy policmajstrom

    macso
    --
    MACSO - MobileAssociatedCorpsSatisfactoryOverfed
    a tu groźna mina wielkiego Uowczego :))

  • 6. Data: 2002-09-02 05:54:31
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik macso <m...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aku43h$kq2$...@n...lublin.pl...
    > jeżeli autko jest wspólną własnością to jasne że mąż popełnia
    > przestępstwo. Naruszeniue dóbr osobistych ( pomówienie )
    > i nieuzasadnione zawracanie głowy policmajstrom

    a tam pomówienie...rozstrzygniecie spraw istotnych dla rodziny
    ...rozstrzygniecie konfliktu ...myslicie,ze kazda pierdoła w małżeństwie
    trafia na wokandy eh ...
    chyba ,ze ta pierdoła stanie sie bardzo znacząca w kontaktach małżeńskich
    wtedy szuka sie innych dróg by konflikt zażegnać ...hmm ,że ludzie nie
    potrafią się wyzbyć tej durnej polskiej mentalności i tak sobie robią na
    zlość zawsze ich podziwiam ... po co to się wiązać skoro nie jest sie
    dojrzałym emocjonalnie hmm

    Sandra

  • 7. Data: 2002-09-02 18:27:38
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Slaski" <t...@s...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tak, jesli został zakupiony ze wspolnych środków malżonków podczas
    > trwania wspolnoty majątkowej i nie zostalo zaznaczone, ze stanowi

    Przy okazji zapytam o sprawę jak gdyby dalszą: "podzieram" samochody po
    mężu, wspólnota majątkowa jest. Jeśli samochód osobowy, zarejestrowany na
    męża /ale współwłasny/ będę chciała przerejestrować na siebie to jak to
    zrobić /mąż ma duże ulgi w PZU i nie chce ich stracić przy mojej jeździe
    jego samochodem/? Ma to być jakoś akt -ale czego?kupna?darowizny? Przecież
    on i tak w połowie jest mój?