    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: konstytucyjna wolnosc religii - rastafarianizm
    Date: 2 Sep 2002 03:08:46 +0200

    Art. 53.

    Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii.
    Wolność religii obejmuje wolność wyznawania lub przyjmowania religii według
    własnego wyboru oraz uzewnętrzniania indywidualnie lub z innymi, publicznie lub
    prywatnie, swojej religii przez uprawianie kultu, modlitwę, uczestniczenie w
    obrzędach, praktykowanie i nauczanie. Wolność religii obejmuje także posiadanie
    świątyń i innych miejsc kultu w zależności od potrzeb ludzi wierzących oraz
    prawo osób do korzystania z pomocy religijnej tam, gdzie się znajdują.
    Rodzice mają prawo do zapewnienia dzieciom wychowania i nauczania moralnego i
    religijnego zgodnie ze swoimi przekonaniami. Przepis art. 48 ust. 1 stosuje się
    odpowiednio.
    Religia kościoła lub innego związku wyznaniowego o uregulowanej sytuacji
    prawnej może być przedmiotem nauczania w szkole, przy czym nie może być
    naruszona wolność sumienia i religii innych osób.
    ***Wolność uzewnętrzniania religii może być ograniczona jedynie w drodze ustawy
    i tylko wtedy, gdy jest to konieczne do ochrony bezpieczeństwa państwa,
    porządku publicznego, zdrowia, moralności lub wolności i praw innych osób.
    Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do nieuczestniczenia w
    praktykach religijnych.
    Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do ujawnienia
    swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.

    Ja wierze w palaczy marihuany. Jestem wyznawca Rastafarianizmu. W dodatku
    jestem Polakiem. Zabrania mi sie praktykowania swojej wiary - palenia
    marihuany. Dlaczego? Pod *** jest napisane zdrowia, moralnosci lub wolnosci i
    praw _innych osob_. innych zdrowia czyli nie mojego. Nie bede polemizowal nt
    szkodliwosci palenia marihuany a palenia papierosow czy picia wodki. Chyba ze
    palac marihuana zagrazam bezpieczenstwu panstwa czy porzadkowi publicznemu.
    Jesli tak to przepraszam, zrzekne sie obywatelstwa tylko skoncze panstwowe
    studia najpierw.

    pozdrawiam:)
    go4_tr