    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: koniec najmu, zwrot kaucji
    Date: Tue, 24 Jun 2003 07:39:48 +0800

    In article <bd7c10$mn0$1@inews.gazeta.pl>, Mattie wrote:
    > 3. Nic nie kombinować, podejść do sprawy uczciwie, wysprzątać przed odbiorem
    > mieszkanie na glanc i.... co? Jak mam się zachowywać by ewentualnie potem na
    > drodzę sądowej móc odzyskać pieniądze? Co robić w momencie jak gościu mówi ze
    > to jest wielkie zniszczenie warte 500 zł a to jest mała rysa na umywalce?
    > Uwiecznić całosć kamerą? W sumie można... A moze zaprosić kogoś na ten

    Aparatem, zwykłym na kliszę. Całość (w tym w tle osoby dokonujące
    odbioru), a w szczególności rzeczy sporne. Kamera też się w sumie przyda
    jakby gościu zaczął robić duże cyrki.

    > odbiór? Chętnie. Ale kogo? Każdemu będzie można zarzucić stronniczość... Jak

    Dlaczego? Wziąć choćby i znajomego. On będzie świadkiem, a nie
    rzeczoznawcą. Poświadczy potem ewentualnie w sądzie o stanie ogólnym
    mieszkania w momencie odbioru i o tym kiedy sam odbiór miał miejsce. Do
    rozstrzygania czy rysa na umywalce uprawnia do jej wymiany czy nie będzie
    służyła dokumentacja fotograficzna.

    > pisać protokół odbioru w momencie jak na przykład ja twierdzę że coś jest
    > dobre (nie przekracza "normalnego zużycia" przez 3 lata) a gosciu twierdzi że
    > to jest całkiem zniszczone i do wyrzucenia i że potrąca za to 500 zł?

    No to dacie wyraz swoim odmiennym opiniom w protokole, gdzie zaznaczysz
    również, że sporządzona została dokumentacja fotograficzna stanu ogólnego
    mieszkania i owych spornych usterek.

    --
    Marcin