  • 1. Data: 2004-12-02 20:06:27
    Temat: komornik nie konczy egzekucji
    Od: <m...@n...pl>

    przez prawie rok czasu komornik z rejonu Slaska zajmowal moj rachunek
    bankowy. Gdy teraz w koncu udało mi się wygrac sprawe z moim wierzycielem,
    mam prawomocny wyrok sadu wraz z klauzulą wykonalnosci, otrzymalem nawet od
    komornika pismo z postanowieniem o zakonczeniu egzekucji (otrzymal je
    również wierzyciel) i myslalem, że klopoty się skonczyły a tu okazuje się,
    ze bank nic o tym nie wie !
    Komornik wyjaśnil mi przez telefon, ze niestety nie może powiadomic banku bo
    musi czekac 7 dni zgodnie z art.767 na to czy wierzyciel nie zlozy skargi na
    jego (komornika) postanowienie.
    Na moje pytanie: "co bedzie jesli wierzyciel złozy skarge ?"
    padla odpowiedz: " poczekajmy jeszcze"
    Informacja uzyskana od Radcy Prawnego była jednoznaczna: "Komornik musi
    natychmiast zwolnic mój rachunek bankowy".
    Pytanie więc moje brzmi czy faktycznie komornik powinien natychmiast zwolnic
    rachunek czy decyzja Sadu jest dla niego niewazna ?

    Czy ktos wie jak to jest w praktyce ?

    Bede wdzieczny za informacje.

    Maciek

  • 2. Data: 2004-12-02 20:57:01
    Temat: Re: komornik nie konczy egzekucji
    Od: "Big Jack" <m...@h...aw>

    W wiadomości: news:consl4$e69$1@atlantis.news.tpi.pl
    użytkownik *Użytkownik* napisał(a):

> [...]
    > Pytanie więc moje brzmi czy faktycznie komornik powinien natychmiast
    > zwolnic rachunek czy decyzja Sadu jest dla niego niewazna ?

    To kto tu w końcu wydał postanowienie? Sąd czy komornik? Mam wrażenie,
    że jednak Sąd. A jesli tak, to komornik rozmija się z prawdą i to Ty
    możesz złożyć skargę na jego działalność. Tylko czy wtedy nie doprowadzi
    do sytuacji, że nie będzie mógł zwolnić konta. Błędne koło?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 3. Data: 2004-12-02 21:02:19
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    <m...@n...pl> naskrobał/a w

    > Pytanie więc moje brzmi czy faktycznie komornik powinien natychmiast
    > zwolnic rachunek czy decyzja Sadu jest dla niego niewazna ?

    Dlaczego nieważna?
    Komornik wydał postanowienie, uprawomocni się, to zwolni rachunek.

    > Czy ktos wie jak to jest w praktyce ?

    Właśnie opisałeś, jak to jest w praktyce. :->

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Programming is like sex: One mistake and you have to support for a lifetime.

  • 4. Data: 2004-12-02 22:43:17
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > To kto tu w końcu wydał postanowienie? Sąd czy komornik? Mam wrażenie,
    > że jednak Sąd.

    Nie! Sąd wydał wyrok, akomornik postanowienie (i miał do tego prawo).

    Komornik ma również prawo przerabiać inne dokumenty na postanowienia :). Pewna
    pani komornik (Elżbieta G., rewir VIII, Warszawa) spisała kiedyś meble po
    osobie zmarłej a potem przerobiła ten spis na postanowienie o przekazaniu
    mieszkania. Zrobiła tak dlatego, że narósł niezły czynsz, a jej nie chciało się
    tego płacić. Sąd wprawdzie kazał jej ten czynsz uregulować, ale jednocześnie
    nie uznał, iż nastąpiło fałszerstwo dokumentu (sygn. sprawy I ACa 412/03). I
    bądź tu człowieku mądry...

    Pozdrawiam

    Wojciech Czaplicki