  • 1. Data: 2004-12-02 19:53:18
    Temat: Re: Biblioteka
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Dec 2004 21:05:36 +0100, Michał"MrCache"Cach <m...@o...pl>
    napisał:

    > Witam!
    > Chciałbym założyć internetową bibliotekę (w której wszystkie książki
    > byłyby w formacie elektronicznym), ale nie wiem jak się to ma do praw
    > autorskich.
    > Czy w ogóle jest możliwość tworzenia biblioteki internetowej bez łamania
    > polskiego prawa?
    > W gruncie rzeczy nie ma dużej różnicy między wypożyczaniem tradycyjnym,
    > a czytaniem wersji elektronicznych.

    Oprócz takiej, że jak ktoś pozyczy ksiązkę to musi ją oddac. A poza tym za
    20 złotych można dzisiaj ściągnąć ponad 1000 książek z portalu
    www.literatura.net.pl
    Uważasz, że będziesz w stanie przebić tą ofertę?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 2. Data: 2004-12-02 19:54:42
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <conpo4$qi4$1@atlantis.news.tpi.pl>, Michał"MrCache"Cach wrote:

    > Czy w ogóle jest możliwość tworzenia biblioteki internetowej bez łamania
    > polskiego prawa?

    http://www.saro.pl/

    Renata

  • 3. Data: 2004-12-02 19:59:08
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 2 Dec 2004 19:54:42 GMT, Renata Gołębiowska
    <R...@a...waw.pl> napisał:

    > http://www.saro.pl/

    taaa, ale oni pozyczają papierowe ksiażki... i to za 130 złotych rocznie.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 4. Data: 2004-12-02 20:05:36
    Temat: Biblioteka
    Od: "Michał\"MrCache\"Cach" <m...@o...pl>

    Witam!
[...]

    pzdr
    --
    Michał 'MrCache' Cach
    email: mrcache[at]o2[dot]pl

  • 5. Data: 2004-12-02 21:02:52
    Od: "Michał\"MrCache\"Cach" <m...@o...pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):
> [...]

    heh, już potrafiłbym ją przebić(choć przydanta byłaby tu definicja słowa
    przebić)
    na www.literatura.net.pl jednak książki są odpłatne
    a ja chciałbym wiedzieć, czy możliwe (czyt. zgodne z prawem) jest
    tworzenie takiego zbioru i udostępnianie go bez opłat

    pzdr

  • 6. Data: 2004-12-02 22:14:18
    Od: "halley" <w...@o...pl>

    > potrafiłbym ją przebić

    milego skanowania.

    --
    halley

  • 7. Data: 2004-12-02 23:07:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał"MrCache"Cach" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a ja chciałbym wiedzieć, czy możliwe (czyt. zgodne z prawem) jest
    > tworzenie takiego zbioru i udostępnianie go bez opłat

    O ile z książkami, do których prawa autorskie wygasły większego problemu nie
    ma. Takiego Pana Tadeusza, czy Odprawę Posłów Greckich możesz sobie
    swobodnie udostępniać. To w wypadku dzieł, których autorzy żyją, lub od
    śmierci których nie minęło 75 lat zaczyna się problem z uzyskaniem ich
    zgody. jeśli ją uzyskasz, to nie ma sprawy.

  • 8. Data: 2004-12-03 07:01:10
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-12-03 00:07, Robert Tomasik wrote::

    > To w wypadku dzieł, [cut], lub od
    > śmierci których [autorów]nie minęło 75 lat zaczyna się problem z uzyskaniem ich
    > zgody.

    Hehe. Faktycznie jest problem z uzyskaniem zgody.
    Nie uważacie, że ten przepis to jakiś taki martwy jest??

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 9. Data: 2004-12-03 16:00:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "seb" <s...@k...to.wie.com> napisał w wiadomości

    > Hehe. Faktycznie jest problem z uzyskaniem zgody.
    > Nie uważacie, że ten przepis to jakiś taki martwy jest??

    Powiedz to Tym, co ich skazali za to. Może nie ma tego zbyt wiele, ale
    jednak wyroki się trafiają.