  • 1. Data: 2004-07-15 17:16:32
    Temat: komercyjne używanie zdjęć i nie tylko bez pozwolenia
    Od: Hubert <h...@c...pl>

    Witam

    Pewnien sklep internetowy bez pozwolenia używa naszych zdjęć
    sciągniętych z naszej strony. Ze zdjęć perfidnie usunięte są nasze znaki
    i jest to widoczne. Używają również części naszych opisów produktów oraz
    kilku innych pomniejszych cześci strony jak choćby ośwaidczenie o
    wystawianiu faktur vat bez podpisu odbiorcy (notabene już niepotrzebne).
    Wysilili się tylko na tyle, żeby zmienić dane swojej firmy.

    Zeby oddać całość muszę jeszcze zaznaczyć, że kiedyś ta firma kupowała
    od nas towar, ale już tego nie robi. Zdjęcia nadal pozostały. Nigdy
    jednak nie zapytali się czy mogą używać naszych zdjęć i w związku z tym
    nie dostali na to zgody nawet podczas naszej współpracy. Wtedy
    przymykałem na to oko. Teraz już nie chcę.

    Moje pytanie brzmi: Czy cokolwiek można im zrobić i jakie im grożą
    konsekwencje ?

    pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2004-07-15 17:42:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hubert" <h...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Moje pytanie brzmi: Czy cokolwiek można im zrobić i jakie im grożą
    > konsekwencje ?

    Jeśli macie prawa autorskie do tych zdjęć, to należy ich pisemnie wezwać do
    zaprzestania takiego procederu. Po bezskuteczności złoży zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa i dołączyć do niego wniosek o ściganie.

    Gorzej, jak Wy zdjęcia również ściągnęliście skądś tam i tylko swoje logo
    dołożyliście. Wówczas prawo ścigania ma ich właściciel. W wypadku produktów
    często producent będący właścicielem praw autorskich do zdjęć nie jest
    zainteresowany ściganiem, dokąd służy ono reklamie i promocji jego
    produktów.

    Co do opisów towaru, to moim zdaniem przejawu twórczości artystycznej ono
    nie stanowi. Cóż twórczego w tym, że ktoś napisał, że białe buty są białe.
    Ale tu już pewności nie mam. Jeśli tekst jest Wasz i jest jakoś wybitnie
    oryginalny, to również możecie wezwać ich do zaprzestania, a w razie odmowy
    złożyć zawiadomienie. Przy czym w tym wypadku może być jednak kłopot z
    uznaniem tego za przestępstwo.

  • 3. Data: 2004-07-15 20:18:49
    Od: Hubert <h...@c...pl>

    Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > zaprzestania takiego procederu. Po bezskuteczności złoży zawiadomienie o
    > popełnieniu przestępstwa i dołączyć do niego wniosek o ściganie.

    Zdjęcia są nasze ponieważ sam je robiłem.

    pozdrawiam
    Hubert

  • 4. Data: 2004-07-16 01:01:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cd6p0s$lor$1@nemesis.news.tpi.pl>, Hubert wrote:
    > Zdjęcia są nasze ponieważ sam je robiłem.

    No to tak jak Robert radził: wezwanie do usunięcia i zapłaty za
    użytkowanie (bym dodał) a jeśli nie to powiadomić prokuraturę.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-07-16 07:49:15
    Od: Hubert <h...@c...pl>

    Marcin Debowski napisał:

    > No to tak jak Robert radził: wezwanie do usunięcia i zapłaty za
    > użytkowanie (bym dodał) a jeśli nie to powiadomić prokuraturę.

    A jak już się powiadomi prokuraturę, to co im może prokuratura zrobić ?

    pozdrawiam
    Hubert

  • 6. Data: 2004-07-16 08:37:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cd81ak$c2k$1@atlantis.news.tpi.pl>, Hubert wrote:
    > A jak już się powiadomi prokuraturę, to co im może prokuratura zrobić ?

    W skrajnym przypadku spore kuku, bo są to czyny zagrożone karą do 3 lat
    pozbawienia wolności. Zobacz

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083

    I art. 115 do 117. Ponadto dochodzi odpowiedzialność cywilna.

    --
    Marcin