  • 1. Data: 2004-11-24 14:14:40
    Temat: kolizja samochodem służbowym
    Od: " " <j...@g...pl>

    Czy jest sens aby pracowadca podawał do sądu pracownika, który spowował kolizję
    drogową następstwem której jest całkowita kasacja samochodu służbowego?
    Samochód był ubezpieczony (OC/AC/NW) na kwotę 25000 zł ale pracowadca od
    ubezpieczyciela uzyskał sumę 18000 zł. Czy pracodawca może żądać od
    pracownika jakiejkolwiek sumy pieniędzy (np. rożnicy 7000 zł)?

  • 2. Data: 2004-11-24 15:45:57
    Temat: Re: kolizja samochodem służbowym
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Samochód był ubezpieczony (OC/AC/NW) na kwotę 25000 zł ale pracowadca od
    > ubezpieczyciela uzyskał sumę 18000 zł. Czy pracodawca może ż?dać od
    > pracownika jakiejkolwiek sumy pieniędzy (np. rożnicy 7000 zł)?

    Wszystko moze .... ale musi to uzasadnic. Jednak bardziej powinien
    pozwac ubezpieczyciela. Pracownika moglby pozwac za szkody spowodowane
    brakiem samochodu ...

  • 3. Data: 2004-11-24 17:55:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    No i jeśli tylko winy umyślnej nie zdoła udowodnić, to jest ograniczenie w
    prawie pracy do wysokości bodaj trzech wynagrodzeń. Przy dużej kwocie może
    być istotne.

  • 4. Data: 2004-11-25 08:07:08
    Od: " " <j...@g...pl>

    > No i jeśli tylko winy umyślnej nie zdoła udowodnić, to jest ograniczenie w
    > prawie pracy do wysokości bodaj trzech wynagrodzeń. Przy dużej kwocie może
    > być istotne.

    Do trzech wynagrodzeń pracownika, czy trzech średnich wynagrodzeń?
    I co jeśli pracownik jest zatrudniony na umowę o dzieło? (w umowie
    nie ma nic o udostępnianiu samochodu do wykonania dzieła)

  • 5. Data: 2004-11-25 09:40:36
    Od: "TB" <t...@n...pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczyciela uzyskał sumę 18000 zł. Czy pracodawca może żądać od
    > pracownika jakiejkolwiek sumy pieniędzy (np. rożnicy 7000 zł)?

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    A po co płaciłeś za AC?
    Przecież można by obciążyć pracownika całą kwotą bez zbędnych problemów z
    ubezpieczycielem.

    TB

  • 6. Data: 2004-11-25 09:59:30
    Od: <j...@g...pl>

    > A po co płaciłeś za AC?
    > Przecież można by obciążyć pracownika całą kwotą bez zbędnych problemów z
    > ubezpieczycielem.

    Chyba żartujesz...

  • 7. Data: 2004-11-25 10:01:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    pisze:

> [...]
    > pracowadca od ubezpieczyciela uzyskał sumę 18000 zł. Czy pracodawca może
    > żądać od pracownika jakiejkolwiek sumy pieniędzy (np. rożnicy 7000 zł)?

    zastanow sie.....

    Ubezpiezcyciel wycenil Twoja szkode na 18 000

    O CO chcesz skarzyc pacownika ?

    O to, ze nie mozesz sie dogadac z ubezpieczycielem ?

    Nie mozesz kopnac silnieszcego - szukasz slabszego ?

    Noze sie okazac, ze ow slabszy jest SILNIEJ chroniony,
    niz ten silniejszy

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-11-25 10:02:05
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    j...@g...pl pisze:

    > Chyba żartujesz...

    Nopewnie ze zartowal.. byuzmyslowic wnioskodawcy SENS
    jego wypowiedzi

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-11-25 13:40:49
    Od: <j...@g...pl>

    > O CO chcesz skarzyc pacownika ?

    W opisanej sprawie to ja jestem pracownikiem...
    uf - szczerze mi ulżyło po tych wypowiedziach :-)

  • 10. Data: 2004-11-25 16:33:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do trzech wynagrodzeń pracownika, czy trzech średnich wynagrodzeń?

    Dio trzech wynagrodzeń.

    > I co jeśli pracownik jest zatrudniony na umowę o dzieło?

    Nic. Nie jest pracownikiem i stosuje się zasady ogólne, czyli może go ścigać
    do pełnej wysokości.

    > (w umowie nie ma nic o udostępnianiu samochodu do wykonania dzieła)

    I być nie musi. Rozumiem, że Ci ten samochód użyczył. Bo jeśli wykonywanie
    umowy o dzieło polega na kierowaniu samochodem, to coś podejrzewam, że to
    raczej jest sposób na ukrycie faktu zatrudnienia i spokojnie mógł byś o to
    powalczyć.