  • 1. Data: 2004-07-01 13:37:34
    Temat: kodeks pracy
    Od: "m4ly`" <p...@n...onet.pl>

    witam
    mam pytanie dotyczace kodeksu pracy ...
    czy osoba ktora skonczyla studia wyzsze, pracuje w szkole publicznej od 3
    lat, moze zostac w tejze szkole kierownikiem ?

    z gory dziekuje za odpowiedz
    pozdrawiam
    /przemek

  • 2. Data: 2004-07-01 18:03:40
    Temat: Re: kodeks pracy
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "m4ly`" <p...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy osoba ktora skonczyla studia wyzsze, pracuje w szkole publicznej od 3
    > lat, moze zostac w tejze szkole kierownikiem ?

    nie rozumiem za bardzo co to ma wspólnego z kodeksem pracy???????

    b.

  • 3. Data: 2004-07-01 18:42:16
    Od: "hania" <h...@v...pl>

    > Użytkownik "m4ly`" <p...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    tego w kodeksie pracy nie znajdziesz

    sprawdź sobie w Karcie nauczyciela oraz w kpa

  • 4. Data: 2004-07-01 18:50:32
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "hania" <h...@v...pl> napisał w wiadomości

    > tego w kodeksie pracy nie znajdziesz
    >
    > sprawdź sobie w Karcie nauczyciela oraz w kpa
    >
    > --

    Raczej w ustawie o systemie oświaty i przepisach wykonawczych do ustawy.
    Kierownik=dyrektor ?

    Dz.U.03.89.826

    ROZPORZĄDZENIE

    MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU

    z dnia 6 maja 2003 r.

    w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko
    dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i
    placówek

    (Dz. U. z dnia 21 maja 2003 r.)

    Na podstawie art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie
    oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późn. zm.2)) zarządza się, co
    następuje:

    § 1. Stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, o których mowa w
    art. 2 pkt 1-5, 7 i 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
    może być powierzone nauczycielowi mianowanemu lub dyplomowanemu, który:

    1) ukończył studia wyższe magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne
    oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu,
    szkole lub placówce;

    2) ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo
    kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z
    przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;

    3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku
    nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku
    nauczyciela akademickiego;

    4) w okresie pięciu lat bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska dyrektora
    uzyskał co najmniej dobrą ocenę pracy w przedszkolu, szkole lub placówce, a
    w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie
    ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora
    obejmuje bezpośrednio po ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej, albo w
    okresie roku bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko
    dyrektora uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego;

    5) posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
    wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.

    § 2. 1. Stanowisko dyrektora przedszkola i szkoły podstawowej, z wyjątkiem
    przedszkola specjalnego, szkoły podstawowej specjalnej i szkoły
    artystycznej, oraz stanowisko dyrektora domu wczasów dziecięcych może być
    powierzone również nauczycielowi mianowanemu lub dyplomowanemu, który
    ukończył studia wyższe zawodowe i posiada przygotowanie pedagogiczne lub
    ukończył kolegium nauczycielskie albo nauczycielskie kolegium języków obcych
    oraz posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym
    przedszkolu, szkole lub placówce i spełnia wymagania określone w § 1 pkt
    2-5.

    2. Stanowisko dyrektora gimnazjum, z wyjątkiem gimnazjum specjalnego, oraz
    stanowisko dyrektora zasadniczej szkoły zawodowej może być powierzone
    również nauczycielowi mianowanemu lub dyplomowanemu, który ukończył studia
    wyższe zawodowe i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje do
    zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole i spełnia wymagania
    określone w § 1 pkt 2-5.

    § 3. Stanowisko dyrektora szkoły i zespołu szkół oraz stanowisko kierownika
    szkolnego punktu konsultacyjnego przy placówce dyplomatycznej lub
    konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej może być powierzone nauczycielowi,
    który:

    1) ukończył studia wyższe magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne
    oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole,
    zespole szkół lub szkolnym punkcie konsultacyjnym;

    2) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego w stopniu
    średniozaawansowanym;

    3) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 2-5.

    § 4. Stanowisko dyrektora zespołu szkół lub placówek może być powierzone
    nauczycielowi mianowanemu lub dyplomowanemu, który posiada kwalifikacje do
    zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole lub placówce wchodzącej w skład
    zespołu, w której wymagania kwalifikacyjne wobec nauczycieli są najwyższe,
    oraz spełnia wymagania określone w § 1 pkt 2-5.

    § 5. 1. Stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły, placówki oraz zespołu
    szkół lub placówek może być powierzone osobie niebędącej nauczycielem,
    która:

    1) ukończyła studia wyższe magisterskie;

    2) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy;

    3) posiada wykształcenie i przygotowanie zawodowe odpowiadające kierunkowi
    kształcenia w szkole lub zakresowi zadań placówki;

    4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 2 i 5.

    2. Stanowisko dyrektora szkolnego schroniska młodzieżowego może być
    powierzone również osobie niebędącej nauczycielem, która:

    1) ukończyła studia wyższe;

    2) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy;

    3) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 2 i 5.

    § 6. Stanowisko wicedyrektora przedszkola, szkoły i placówki, o których mowa
    w art. 2 pkt 1-5, 7 i 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie
    oświaty, może być powierzone nauczycielowi, który:

    1) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 1 lub § 2;

    2) posiada co najmniej czteroletni staż pracy pedagogicznej lub czteroletni
    staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;

    3) posiada co najmniej dobrą ocenę pracy, a w przypadku nauczyciela
    akademickiego - pozytywną ocenę pracy, uzyskaną w okresie czterech lat
    bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska wicedyrektora, albo pozytywną
    ocenę dorobku zawodowego uzyskaną w okresie roku bezpośrednio przed
    powierzeniem stanowiska wicedyrektora;

    4) spełnia wymóg określony w § 1 pkt 5.

    § 7. Stanowisko kierownicze, inne niż wymienione w § 1-6, tworzone zgodnie
    ze statutami: przedszkola, szkoły i placówki oraz zespołu szkół lub
    placówek, może być powierzone nauczycielowi, który:

    1) posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym
    przedszkolu, szkole i placówce oraz zespole szkół lub placówek, w których
    stanowisko kierownicze jest tworzone;

    2) posiada co najmniej trzyletni staż pracy pedagogicznej lub trzyletni staż
    pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;

    3) posiada co najmniej dobrą ocenę pracy, a w przypadku nauczyciela
    akademickiego - pozytywną ocenę pracy, uzyskaną w okresie trzech lat
    bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska kierowniczego, albo pozytywną
    ocenę dorobku zawodowego uzyskaną w okresie roku bezpośrednio przed
    powierzeniem takiego stanowiska;

    4) spełnia wymóg określony w § 1 pkt 5.

    § 8. Stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły i placówki oraz zespołu szkół
    lub placówek albo inne stanowisko kierownicze w przedszkolu, szkole i
    placówce oraz zespole szkół lub placówek może być powierzone również
    nauczycielowi mianowanemu lub dyplomowanemu, zatrudnionemu na stanowisku
    wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji
    rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej
    Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych oraz
    nauczycielowi mianowanemu lub dyplomowanemu urlopowanemu lub zwolnionemu z
    obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja
    1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854, z późn.
    zm.3)), spełniającemu wymagania określone w rozporządzeniu, z wyjątkiem
    wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny
    dorobku zawodowego.

    § 9. 1. Wymóg, o którym mowa w § 1 pkt 2, spełniają również osoby, które:

    1) w okresie od dnia 1 stycznia 1992 r. do dnia 1 września 2000 r. ukończyły
    kurs doskonalący z zakresu zarządzania oświatą w wymiarze zajęć co najmniej
    120 godzin, prowadzony przez szkołę wyższą, zakład kształcenia nauczycieli,
    placówkę doskonalenia nauczycieli, stowarzyszenie lub inną instytucję, a
    także inną osobę prawną lub osobę fizyczną;

    2) rozpoczęły taki kurs przed dniem 1 września 2000 r. i ukończyły go do
    dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

    2. W konkursach na stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki
    oraz zespołu szkół lub placówek, ogłoszonych i niezakończonych do dnia
    wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, wymóg, o którym mowa w § 1 pkt
    5, spełniają również osoby, które przedstawiły świadectwo lekarskie
    potwierdzające posiadanie warunków zdrowotnych niezbędnych do zajmowania
    stanowiska nauczyciela w przedszkolu lub w danym typie szkoły (placówki).

    § 10. Nauczyciele, którym powierzono stanowiska dyrektorów przedszkoli lub
    szkół podstawowych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia,
    posiadający ukończone studium nauczycielskie, mogą zajmować te stanowiska
    nie dłużej niż do dnia 31 sierpnia 2003 r.

    § 11. Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego
    1999 r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać osoby zajmujące
    stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze w przedszkolach oraz
    w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 14, poz. 126 oraz z 2000
    r. Nr 70, poz. 823).

    § 12. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

    Raeasumując nie możesz być derketorem szkoły - zbyt krótki staż pracy

    --
    JOHNSON :)