  • Data: 2005-05-31 11:20:02
    Temat: Re: kodeks drogowy ... ciąg dalszy
    Od: McCartney <m...@p...onet407.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wszyscy na pl.soc.prawo czytajcie uważnie, bo
    Łukasz Kalbarczyk pisze
    > Widać to potem na prawdziwym rondzie ;)

    Widać, widać :)))
    Znam takie rondo, na którym większość skręca w lewo
    (albo jak kto woli, na którym jedzie dwa razy prosto
    i raz w prawo)
    (dla warszawiaków - Płaskowickiej róg Pileckiego,
    jadąc Pileckiego z centrum).

    I na nim tak z 3/4 kierowców jedzie z prawego pasa,
    a reszta z lewego.

    > Żeby ułatwić życie innym, powinno się zajmować
    > od razu odpowiedni pas - tego uczyli na kursie.

    No właśnie. Niezależnie od tego jaki jest faktyczny stan
    prawny, to chyba gdyby było jasne powiedziane, że jadąc
    270 trzeba z lewego pasa, to by zwiększało przepustowość
    ronda. Oczywiście - zależy to od konkretnej sytuacji (jakie
    są potoki), ale tak "średnio"?

    > Niemniej - kiedy skręcanie w lewo przestaje być skręcaniem w lewo?
    > I czy rondo o 3 odnogach, z czego dwie pozostałe są na lewym półokręgu,
    > patrząc od wjazdu, to skręcanie w lewo, czy w prawo, czy jazda prosto?
    > Czy w takim przypadku pas środkowy na takim rondzie powinien być
    > nie zajmowany przez nikogo?

    No jak mówiłeś - na kursie, to chyba uczyli tak, żeby się rozkładało
    równomiernie (ciekawe, jak to kierowca ma ocenić).
    Tzn. np. jesli jest wiele odnóg i 3 pasy.
    To do tych bliskich (małe kąty) na prawym pasie.
    Do tych zbliżonych do jazdy na wprost to na środkowym.
    Do tych dalekich (duże kąty) na lewym pasie.

    > Tu już widać przewagę mojej interpretacji.

    :)))

    Grześ

    --
    |~~~ Grzegon Olędzki ~~ McCartney ~~~~~ mccartney ~ na onecie ~~~~~~~~|
    |~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Registered Linux User #357573 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|