    From: chester <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [kodeks drogowy] Mandat dla kolumny rowerzystów?
    Date: Wed, 16 Apr 2003 12:34:56 +0200

    Czyli niestety miałem rację :-(

    > Wyprzedzać masz w bezpiecznej odległości. W przypadku wyprzedzania
    > rowerzystów jest to zdaje się 1 m (albo 1.5). I nie może być mniejsza.
    > Nikt ci nie każe zjeżdzać na drugi pas, skoro mieścisz się na tym samym, ale
    > manerw wyprzedzania trzeba sygnalizować.
    Wiesz - mi nie chodzi o to, żeby nie zjeżdżać na drugi pas - wręcz
    przeciwnie! Chciałem wiedzieć, czy jest to dozwolone.

    > Wyprzedzanie, na trzeciego.
    Ale w nieco innym sensie - zakładam, że takie wyprzedzanie ma miejsce na
    ulicy gdzie są trzy pasy ruchu w tym samym kierunku.

    > W kodeksie jest cały rozdzialik na temat grup zorganizowanych. Poczytaj. ja
    > też tego dawno już nie czytałem.
    No czytałem, ale pewne rzeczy są niejasne, zwłaszcza gdy się chce ominąć
    przepisy.

    Dzięki za informacje, niestety wygląda na to, że nic sie nie da
    wykombinować. Jak kolumna jest dogadana, to mandat dostają "dodatkowi",
    a jak wszyscy milczą i nikt się nie przyznaje, to ci na końcu :-(
    Tak czy owak nie da się tego ominąć :-(((
    Jedyna nadzieja w kilku równolegle jadących kolumnach "wyprzedzających"
    się nawzajem.

    chester