  • 1. Data: 2002-11-11 09:56:15
    Temat: kobieta w ciazy
    Od: "mateusz" <m...@w...pl>

    hej
    wiem ze pewnie temat sie przewijal przez grupe
    juz kilka krotnie ale wybaczcie gdyz czytam grupe
    pierwszy raz i nie zagladalem do archiwum

    oto moje pytanie:

    jakie prawa ma kobieta samotna w ciazy :
    chodzi mi glownie o wynagrodzenie przed i po porodzie
    pzdr
    mateusz

  • 2. Data: 2002-11-11 10:16:06
    Temat: Re: kobieta w ciazy
    Od: "mateusz" <m...@w...pl>

    > Mam was wszystkich w d... i żadam odpowiedzi!
    > o!

    no mily to ty jestes

    > Poczytaj troche o netykiecie, zajrzyj na stronke
    > groups.google.com.pl i nie zawracaj gitary.

    dzieki za pomoc
    ja tez cie pozdrawiam
    mateusz

  • 3. Data: 2002-11-11 10:16:29
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    mateusz wrote:

> [...]

    o!

    Poczytaj troche o netykiecie, zajrzyj na stronke
    groups.google.com.pl i nie zawracaj gitary.

    chester

  • 4. Data: 2002-11-11 11:13:14
    Temat: Odp: kobieta w ciazy
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik mateusz <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqnura$qs4$...@s...pg.gda.pl...
> [...]
    >
    > oto moje pytanie:
    >
    > jakie prawa ma kobieta samotna w ciazy :
    > chodzi mi glownie o wynagrodzenie przed i po porodzie

    żebym mogła udzielić jakiś informacji pisz do mnie na priv ...
    jesli to jest ciąża poza małżeńska masz duże prawa i możliwości
    wyegzekwowania tego na drodze sądowej ,włącznie z wyprawką ...

    Przepraszam grupowiczów ,że smiałam udzielić takiej informacji

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-11 11:18:11
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <d...@w...pl> wrote:

    > Przepraszam grupowiczów ,że smiałam udzielić takiej informacji

    Sandro, nie żartuj. Bardzo się chwali, że nie czepiasz się
    nowego a widząc powagę sytuacji próbujesz pomagać.
    Najłatwiej jest kogoś złajać i nie pomóc. W końcu nie ma takiego
    nawału
    postów na tej grupie żeby nie można było powtórzyć tematu.
    A podejrzewam, że skala zjawiska jest taka, że warto.

    Pozdrawiam ;-)

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 6. Data: 2002-11-11 15:24:56
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]

    > jesli to jest ciąża poza małżeńska masz duże prawa i możliwości
    > wyegzekwowania tego na drodze sądowej ,włącznie z wyprawką ...

    Zeby dostac "wynagrodzenie" (*) to juz trzeba do sądu chodzić?
    Po dobroci zakład pracy i ZUS nie zapłacą?

    Pozdrawiam,
    Karol

    (*) wynagrodzenia - wszystkie środki pienięzne wypłacone zainteresowanej
    bez względu na tytuł wypłaty

  • 7. Data: 2002-11-11 15:43:42
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Ja tez tu nowy jestem i archiwum nie czytałem :)
    : jakie prawa ma kobieta samotna w ciazy :
    Ta kobieta jest pracująca?
    jeżeli tak to nie ma żadnych specjalnych praw. tylko jeżeli będzie na
    chorobowym to jest ono płatne 100%
    Zasiłek porodowy dostanie jeżeli ma niskie dochody z opieki społecznej i
    później zasiłek wychowawczy
    : chodzi mi glownie o wynagrodzenie przed i po porodzie

    A temat jest ciekawy przynajmniej dla mnie więc może nie uciekać z nim na
    priv?

    Paweł J

  • 8. Data: 2002-11-11 15:45:22
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    > A temat jest ciekawy przynajmniej dla mnie więc może nie uciekać z
    > nim na priv?

    Widzisz, Sandruniu?
    Prosimy o szczegóły a nie gdzieś tam na priv ;-)

  • 9. Data: 2002-11-11 23:16:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > oto moje pytanie:
    >
    > jakie prawa ma kobieta samotna w ciazy :
    > chodzi mi glownie o wynagrodzenie przed i po porodzie

    obojętnie samotna ,niesamotna

    art.176 k.p nie wolno zatrudniac kobiety przy pracach
    uciążliwych,szkodliwych
    art.177 nie wolno wypowiedzieć ani rozwiązać umowy w okresie ciąży,ani w
    okresie urlopu macierzyńskiego chyba,że sama zawiniła itp. inne aspekty tego
    art. pewnie Cię nie interesują.
    art.178 nie wolno zatrudniach w godzinach nadliczbowych, ani w porze
    nocnej,nie wolno bez zgody delegować jej poza miejsce pracy
    art.179 po przedst.zaswiadczenia o stanie zdrowia ma obowiazek pracodawca
    przenieść kobietę do lżejszej pracy, jesli to powoduje obniżenie
    wynagrodzenia obowiązany jest jej wypłacać dodatek wyrównawczy...Świadczenia
    z ubezpieczenia chorobowego:
    (Podstawa prawna: ustawa z dnia 25 czerwca 1999 roku o świadczeniach
    pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, Dz.
    U. Nr 60, poz. 636 z późn.zm. - dalej Ustawa)

    należy ci się zasiłek porodowy, do zasilku porodowego masz prawo jeżeli
    jestes ubezpieczona,urodzisz dziecko w okresie ubezpieczenia chorobowego lub
    w okresie urlopu wychowawczego...
    gdy urodzisz dziecko po ustaniu ubezpieczenia chorobowego np.po ogloszeniu
    upadlosci .likwidacji Zus jest odpowiedni za dalsze wypłaty...

    podst. prawna Dz.U Nr 60 ,poz 636 z późn.zmianami ...

    art.180 przysługuje urlop macierzynski
    26 tygodni przy pierwszym i każdym następnym porodzie
    39 tygodni w przypadku gdy ur. sie wiecej niz jedno dziecko przy jednym
    porodzie
    - 4 tygodnie urlopu macierzyńskiego może przypadać przed prze widywaną datą
    porodu
    -po porodzie przysługuje urlop nie wykorzystany przed porodem

    art.185 świadectwo lekarskie przedst. pracodawcy obliguje go do udzielania
    pracownicy zwolnien od pracy na zalecane badania,pracownica zachowuje prawo
    do wynagrodzenia

    art.186 obowiazek udzielenia urlopu wychowawczego
    art.187matka karmiaca ma prawo do dwóch pólgodzinnych przerw wliczanych do
    czasu pracy na karmienie maleństwa
    matka mająca wiecej niż jedno dziecko ma prawo do dwoch przerw 45
    minutowych, na wniosek pracownicy mogą przerwy takie być udzielanie łącznie.
    przerwa taka nie przysluguje jezeli czas pracy pracownicy nie przekracza 6
    godzin dziennie...
    zgodnie z art.188 przysługują w ciągu roku pracownicy 2 dni ,z tyt.opieki
    nad dzieckiem , z zachowaniem wynagrodzenia

    zasiłek porodowy przysługuje w wys.20% przecietnego miesiecznego
    wynagrodzenia z poprzedniego kwartału.Jeżeli twój pracodawca zatrudnia
    powyżej 20 osób jest zobowiazany do wypłacenia zasiłku porodowego.
    Pracodawca stwierdza czy masz prawo do tego zasiłku w innym przypadku
    wypłaca go ZUS.

    wysokość zasiłku porodowego
    od 1.09 do 31.12 2000r. 373,96 zł
    od 1.12 do 28.02.2001 ., 381,15
    od 1.06.2001 .408,71

    zasilek macierzynski zalezy od przecietnego wynagrodzenia ,jakie
    otrzymywałaś przez sześć miesięcy

    Tak więc pracodawca ma obowiązek na podst.dostarczonego mu zaswiadczenia
    lekarskiego przy obniżeniu wynagrodzenia zrekompensować tę stratę i musi Ci
    wypłacić dodatek wyrównawczy..Jeśli ustaną przyczyny ma obowiązek przywrócić
    cię na stanowisko zgodne z zawartą umową ....

    Jeszcze jest możliwość zgodnie z art. 142 k.r.o i 754 k.p c odnosi sie to
    do kobiet, które chcą wnieśc sprawę przeciwko ojcu przed narodzeniem się
    dziecka...o tym jednak nie będę się rozpisywała domyślając się,że nie chodzi
    o taką sprawę ...

    Sandra

  • 10. Data: 2002-11-12 17:27:46
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    No to ja utrudnie:-))) A kobieta nie dosc ze samotna w ciazy, to jeszcze
    bezrobotna bez prawa do zasilq?:-)) Z czystej ciekawosci - nie powinien byc
    jej przywrocony zasilek np na okres ciazy i ciut po? Przeciez logicznie
    patrzac nie ma wtedy mozliwosci podjecia pracy

    HaNkA