  • Data: 2003-01-23 09:54:52
    Temat: Re: kłopoty z szefem
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Czy przełożony ma prawo domagać się ode mnie prywatnego numeru komórki
    > lub telefonu stacjonarnego.

    Odpowiadasz: nie mam prywatnej komórki, a telefon dopiero nam założą.

    > 2. Czy pracownik ma obowiązek wyjeżdżając na weekend zgłaszać
    przełożonemu,
    > gdzie będzie przebywał.

    Jeśli się bardzo upiera, to odpowiadasz: będę w Bieszczadach na obozie
    wędrownym.

    > 3. Czy można odmówić stawienia się do pracy w godzinach wieczornych.

    hmm... skoro nie masz telefonu - to jak Cię wieczorem ściągnie do roboty?

    A tak na serio: nie masz obowiązku podawania szefowi wiadomości dot. numeru
    prywatnej komórki, ani tym bardziej tego gdzie i co robisz w czasie wolnym.
    To Twoja i tylko Twoja sprawa (ew. żony :-).
    Natomiast z tym stawianiem się wieczorem - to zależy o jaką sytuację chodzi.
    Pracodawca może Cię zostawić do pracy w nadgodzinach w razie konieczności
    prowadzenia akcji ratowniczej dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego albo
    dla ochrony mienia lub usunięcia awarii, a także w "razie zaistnienia
    szczególnych potrzeb pracodawcy".Trudno powiedzieć, co to są te szczególne
    potrzeby i w zasadzie pracodawca sam ocenia czy one wystąpiły. Nie mogą one
    jednak tworzyć stałego systemu pracy w nadgodzinach, szczególnie jeśli
    wynikają one z wadliwej organizacji pracy. Poza tym, te "szczególne
    potrzeby", które uzasadniałyby Twoją pracę wieczorem muszą mieć wyjątkowy,
    nadzwyczajny i raczej trudny do przewidzenia charakter.

    pozdr.
    nemo