    From: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Date: Sat, 03 Nov 2007 19:35:52 +0100

    Dnia 2007-11-03 19:12 użytkownik MAJA-BIURO napisał :

    > Nie ma takiego obowiazku, to jest kwestia kultury i kazdy szanujacy sie
    > kierowca powinien sie zatrzymac. Ale formalnie dopoki jestes na chodniku to
    > on ma pierwszenstwo.
    > Co do wchodzenia przed samochod to pamietaj, ze jest to po pierwsze
    > niebezpieczne, po drugie wykroczenie, wtargniecie na przejscie dla pieszych
    > jest klasycznym wymuszeniem pierszenstwa,

    Nie do końca, zależy o jakiej sytuacji mowa. Zakładam, że mówimy o
    przepisach ogólnych. Jeśli kierujący skręca w drogę poprzeczną to ma
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu. W innych przypadkach to pieszy ma
    ustąpić pierwszeństwa pojazdom.

    > Nie jestem tu zwolennikiem zmiany prawa, ale obyczaju, a tam gdzie na prawde
    > jest problem z przedostaniem sie przez jezdnie, mieszkancy powinni meczyc
    > zarzadce drogi, o budowe sygnalizacji, albo kladki.
    > I pamietaj samochod nie staje w miejscu,

    A pieszy nie pojawia się z nikąd.

    > kierowca moze sie zagapic,

    Pieszy takoż.

    > miec
    > awarie hamulcow itp.

    Tu już przesadzasz, jeśli jeździ takim rzęchem, że ma nie zahamować, to
    nie powinien wyjeżdżać na drogi.
    Broń Boże nie usprawiedliwiam pieszych łażących jak krowy, ale kierowcy
    dlatego, że są większym zagrożeniem, powinni zdawać sobie z tego sprawę
    i uważać.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`