  • Data: 2002-05-20 20:27:52
    Temat: Re: kiedy przedawniaja sie mandaty drogowe?
    Od: "Macieju" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:acaju8$b64$1@news.gazeta.pl...

> [...]
    > lub środek karny nie podlega wykonaniu, jeżeli od daty uprawomocnienia się
    > ozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.". Powstaje
    > kwestia prawomocnosci mandatu (rozstrzygniecia). Domniemywam, że nalozono
    na
    > Ciebie grzywne w drodze mandatu
    > kredytowanego, czyli wydawanego ukaranemu za pokwitowaniem. Domniemywam
    tez, że
    > przyjaleś taki mandat, jezeli tak, to staje sie on prawomocny z chwila
    pokw
    > itowania przez Ciebie jego odbioru. Wtedy wchodzi w rachube termin 3 lat.
    Jezeli
    > od chwili jego odebrania mina 3 lata to nie mozna od Ciebie zadac
    zaplaty - kara
    > nie podlega wykonaniu. Watpie jednak, aby
    > opieszalosc organow egzekucyjnym byla az taka - tzn. 3 lata. Mandat taki
    jest
    > sciagany w drodze przepisow o postepowaniu egze-
    > kucyjnym w administracji, a te przepisy stwarzaja mniejsze ograniczenia
    dla
    > organow egzekucyjnych niz przepisy o egze-
    > kucji cywilnej.

    Wygląda to tak, że w połowie maja 1999r. otrzymałem mandat za przekroczenie
    prędkości, czyli 3 lata temu i kilka dni. Mandat przyjąłem. W ciągu tych
    trzech lat kilkukrotnie otrzymywałem wezwania do zapłaty. Sprawę przekazano
    do egzekucji. W końcu domofonem dzwonił pan, który podawał się za komornika,
    lecz nie został wpuszczony. Czy nadal mnie będą ścigać, czy już sobie
    odpuszczą?

    > Mam nadzieje ze wystarczajaco wyjasnilem.

    Właśnie prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie tej sytuacji konkretnie i już nie
    męczę :-)

    Pozdrawiam
    Macieju