  • Data: 2003-02-19 19:44:44
    Temat: Re: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:008701c2d841$b157f280$0c00a8c0@euronet.net.pl..
    .
    > faktury.

    US

    > Obawiam się, że złamałeś... - jaką podałeś datę rozpoczęcia działalności w
    > Urzędzie Miasta (Gminy) ?

    data rozpoczecia dzialalnosci wpisywana w urzedzie miasta/gminy jest data
    planowana.

    do czasu rozpoczecia dzialalnosci (rzeczywistej) nie mozesz dokonywac
    operacji
    "na firme". ani nie wystawiac ani nie przyjmowac faktur w imieniu firmy.
    do skarbowki wystarczy ze dzien wczesniej zajdziesz i rzucisz papiery.
    od chwili "rozpoczecia dzialania" masz 7 dni na zus.

    juz teraz zajdz po papierki do US,
    mozesz je zostawic juz teraz (wypelnione) i termin okreslic na 10 marca (w
    US)
    lub dzien wczesniej podrzucic im. (jak zostawisz juz teraz, to w razie gdyby
    cos
    bylo nie tak, np. zla data gdzies wstawiona, brak podpisu, itp. - zadzwonia
    i bedziesz mial czas na poprawienie).