  • Data: 2004-01-03 17:40:20
    Temat: Re: kazusy :-)
    Od: <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale terminu 10 letniego nie stosuje się do rękojmi, bo ona ma własne
    > przedawnienie.

    Oczywiscie ze tak, chodzilo mi o to ze minelo 10 lat od wydania rzeczy (a
    wyszlo jak bym ogolny termin przedawnienia stosowal) - pisalem w kontekscie
    przekroczenia rocznego terminu dla rekojmi.

    A MAŁOLEPSZA zapewniała kupującego, że to oryginał, więc to
    > czy zbadał, czy nie zbadał ma moim zdaniem marginalne znaczenie.

    Ale obowiazek zbdania rzeczy jesli jest przyjety w stosunkach danego rodzaju
    (wydaje sie ze przy dzielach sztuki taki zwyczaj istnieje) jest bezwarunkowy
    i niezalezy od zapewnienia sprzedawcy. Istotne jest natomiast moim zdaniem
    czy Malolepsza w danych okolicznosciach mogla wiedziec o falszerstwie i
    podstepnie je zataic. Wydaje sie ze nie skoro obraz pochodzil z kolekcji.
    Nic zreszta w kazusie nie wskazuje na to zeby zataila podstepnie wade.

    Dan.