    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Date: Fri, 23 Apr 2004 00:29:26 +0200
    <c63qn6$p6k$2@atlantis.news.tpi.pl> <c63r00$qeh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c63rcr$s9s$1@atlantis.news.tpi.pl> <c63t9k$7sv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c63tjc$96l$1@atlantis.news.tpi.pl> <c641h8$jag$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c643t2$gj8$1@atlantis.news.tpi.pl> <c647u4$fvh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c65bri$amr$1@nemesis.news.tpi.pl> <c65e4p$itt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c6651m$ajl$1@nemesis.news.tpi.pl> <40869ab0$1_1@news.home.net.pl>
    <c667qc$115$1@atlantis.news.tpi.pl> <c669g6$86g$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c66b8b$dk$1@nemesis.news.tpi.pl> <c66bnp$1ta$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c66dhm$88t$1@nemesis.news.tpi.pl> <c693f3$k7r$1@inews.gazeta.pl>
    <c695f6$b26$2@nemesis.news.tpi.pl> <c69c98$4g$1@inews.gazeta.pl>

    > A jak wyjasnisz sytuacje kiedy ten sam (nie taki sam) bilet ulgowy po
    > skasowaniu trzyma osoba X ktora nie jest studentem, pozniej (przypomina
    > sobie ze przeciez ma miesieczny) daje go osobie Y, ktora ma legitymacje, a
    > ta z kolei (tez uswiadamia sobie ze ma miesieczny) oddaje go osobie Z,
    ktora
    > legitymacji nie ma. mozemy pojsc jeszcze dalej: osoba Z oddaje go z kolei
    > osobie W ktora ma legitymacje, ale studentem nie jest ;-))).....
    > Jak wyjasnisz ta niewaznosc, konwalidacje niewaznosci (?), utrate
> [...]

    Sądzę, że nie można rozpatrywać danego biletu pod kątem jego ważnosci bądz
    niewaznosci w oderwaniu od osoby posiadacza i uprawnien tej osoby. Sam bilet
    jako taki jest nic nie wartym swistkiem papieru - wartosc przedstawia w
    rekach osoby, dla ktorej jest dowodem zawarcia umowy przewozu oraz opłacenia
    go. W zwiazku z tym widzac skasowany bilet na podłodze w tramwaju pomimo
    swoich kompetencji nie jestem w stanie ocenic czy jest on ważny, gdyż nie
    przedstawia mi go żaden pasażer.
    Zatem dany bilet jednorazowy ulgowy, skasowany prawidłowo w danym pojeździe
    jest ważnym dokumentem przejazdowym w rękach osoby uprawnionej do zniżki (i
    potrafiącej to udowodnić odpowiednim dokumentem), natomiast traci ważność po
    przejściu do rąk osoby bez takich uprawnień.

    pdr
    Olo