  • Data: 2013-03-16 18:22:31
    Temat: Re: jurysdykcja a przestepstwo globalne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:ki26ga$s9n$2@node2.news.atman.pl...

    > OK, czyli hipotetyczna sytuacja: ktoś włamuje się do Twojego systemu
    > komputerowego, powoduje wymierne szkody, ale w kraju jego rezydencji ten
    > czyn nie jest karalny. W takiej sytuacji sprawca będzie bezkarny nawet
    > jeśli nieopatrzenie przyjedzie do Polski?

    Tak, jeśli nie da się żadnego przestępstwa lokalnego do tego dopasować.
    Inaczej to by było strasznie śliskie. Różne dziwne zakazy bywają w różnych
    krajach. Mógłbyś nieopacznie narazić się na odpowiedzialność karną zupełnie
    nie będąc tego świadomy. Tylko dla ścisłości nie ma znaczenia kraj jego
    "rezydencji" - bo nie wiem co pod tym rozumiesz, tylko kraj miejsca
    działania. Ważne jest, gdzie był w chwili, gdy działał.