  • 1. Data: 2007-09-27 14:06:59
    Temat: jazda w okularach
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Czy za brak na nosie okularów podczas kontroli drogowej grożą jakieś
    sankcje? Co 5 lat robię badania i przedłużam ważność prawa jazdy ale
    okulary -0,5 dioptrii to de facto słabe widzenie jedynie dwóch
    najmniejszych linijek na tablicy u okulisty (bez okularów)...

  • 2. Data: 2007-09-27 14:14:33
    Temat: Re: jazda w okularach
    Od: "Blue" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okulary -0,5 dioptrii to de facto słabe widzenie jedynie dwóch
    > najmniejszych linijek na tablicy u okulisty (bez okularów)...

    Chyba zawsze możesz powiedzieć, że masz soczewki kontaktowe?
    Niby trzeba miec do nich pojemniczek i płyn, ale musieliby byc ultra
    formalistami, żeby ci kazać to okazywać;)
    K.

  • 3. Data: 2007-09-27 14:16:54
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    i jeszcze pytanie: czy brak jakiegokolwiek wpisu w 13 rubryce prawa
    jazdy oznacza że okulary nie są obowiązkowe?

  • 4. Data: 2007-09-27 14:26:56
    Od: "Blue" <k...@p...onet.pl>

    > i jeszcze pytanie: czy brak jakiegokolwiek wpisu w 13 rubryce prawa
    > jazdy oznacza że okulary nie są obowiązkowe?

    U mnie 13. rubryka jest pusta, a okulary(soczewki) mam obowiązkowe.

  • 5. Data: 2007-09-27 14:29:51
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > dioptrii to de facto słabe widzenie jedynie dwóch najmniejszych linijek na

    A w prawie jazdy jest jakiś wpis na ten temat?? W starym miałem wpisane "jazda
    w okulartach", ale w nowym nigdzie czegoś takiego nie widziałem.

    Pozdrawiam Przemek

  • 6. Data: 2007-09-27 14:30:28
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > U mnie 13. rubryka jest pusta, a okulary(soczewki) mam obowiązkowe.

    a masz coś wpisane w 12.?

  • 7. Data: 2007-09-27 14:34:42
    Od: "Blue" <k...@p...onet.pl>

    > a masz coś wpisane w 12.?

    Pustki

  • 8. Data: 2007-09-27 14:36:13
    Od: "Blue" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:fdge4o$87b$1@news.vectranet.pl...

> [...]
    "jazda
    > w okulartach", ale w nowym nigdzie czegoś takiego nie widziałem.

    Chyba tylko 4a i 4b (data waznosci prawka) - jeśli nie jest bez terminu
    waznosci to znak, że kiepsko poszło badanie okulistyczne;)

  • 9. Data: 2007-09-27 14:38:44
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

    > Chyba zawsze możesz powiedzieć, że masz soczewki kontaktowe?
    > Niby trzeba miec do nich pojemniczek i płyn, ale musieliby byc ultra
    > formalistami, żeby ci kazać to okazywać;)

    Jakie "trzeba mieć" ? Jakiś przepis to nakazuje ? Może łamię prawo, bo jeżdżę
    w soczewkach, a w torebce mam tylko ampułkę soli fizjologicznej ;) I okulary

    Wyobrażam sobie jak jakiś policjant nakazuje mi pokazanie pojemniczka z
    płynem. W akcie zgonu miałby wpisane - zabity śmiechem ;)

    Pomijam już zupełnie to, że istnieją soczewki jednodniowe, które w życiu
    pojemniczka na oczy nie widziały

    Monika

  • 10. Data: 2007-09-27 14:38:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 27.09.2007 Blue <k...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Chyba zawsze możesz powiedzieć, że masz soczewki kontaktowe?
    > Niby trzeba miec do nich pojemniczek i płyn, ale musieliby byc ultra
    > formalistami, żeby ci kazać to okazywać;)

    Pojemniczek i płyn? Skąd to info?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/