    From: "M" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jazda bez prawa jazdy
    Date: 10 Jun 2004 23:43:06 +0200

    > Jak juz mowa o prawku to moze mi ktos powiedziec czy mozna jezdzic po zdaniu
    > prawa jazdy nie majac jeszcze wydanego papierka do reki ? Moga to jakos
    > sprawdzic ze zdalem ale jeszcze nie odebralem bo nie wyrobili i dac spokuj
    > czy zaplace kare ?

    Zakladajac ze nie uda Ci sie zalatwic sprawy po dobroci z policjantami, tzn.
    ze nie udadza ze Cie w ogole nie zatrzymali, to mandat dostaniesz tak czy tak.
    Nie wiem co prawda czy jest osobny przepis penalizujacy jazde bez prawa jazdy
    z takiego powodu, ze sie go jeszcze nie otrzymalo choc egz. sie zdalo, ale na
    bank jest przepis przewidujacy mandat za jazde bez prawa jazdy w sytuacji, gdy
    sie go np. zapomnialo wziac z domu.

    Policjanci maja mozliwosc sprawdzenia posiadanych/ nieposiadanych uprawnien -
    w przeciwnym wypadku jak mieli by stwierdzic, czy wlepic Ci mandat za to, ze
    jezdzisz bez dokumentu "prawo jazdy" choc masz uprawnienia, czy tez za to, ze
    jezdzisz bez prawa jazdy bo nie masz w ogole uprawnien, tj. nie zdales egz. na
    prawko?