  • Data: 2003-09-16 16:26:16
    Temat: Re: jazda bez prawa jazdy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 14 Sep 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Niestety nie mamy idealnego społeczeństwa, więc wymaga się prawa jazdy. Choć
    >+ faktycznie, skoro parwo jazdy "B" upoważnia do kierowania motorowerem, to
    >+ już nie bardzo rozumiem dla czego nie upoważnia do motocykla.
    [...]
    >+ Albo facet umie jeździć, albo nie. [...]
    >+ Zresztą podobnie jest z kategorią "C" i "D". Osobiście nie widzę większej
    >+ różnicy przy kierowaniu samochodem ciężarowym a autobusem.

    Mi się wydaje, że bierzesz pod uwagę tylko jeden czynnik:
    umiejęteność jeżdżenia. A nie jest powiedziane, że prawodawca
    musiał się ograniczać :) w stawianiu sobie celów: biorąc
    pod uwagę że "do motoroweru" starcza DO+18 - to różnica
    była tylko między 17 a 18 rokiem życia.
    I widać uznano, że nie sama "umiejętność jazdy bez podparcia",
    ale dodatkowy wymóg - znajomości przepisów - tak jak od dzieci
    - należy *jakoś* wyegzekwować i że "B" spełnia ten warunek.

    To samo wobec autobusu: widać mało jeździłeś dawniej autobusami
    (muszę przyznać że ostatnimi latami nie pamiętam takich
    "akcji" - chyba rynek pracy 'jakiś' wpływ na to ma !), bo
    byś pamiętał cytaty pasażerów - co kulturalniejsze były
    w stylu: "kartofle wozić, a nie ludzi autobusem !!"
    ;)

    >+ Przy nowym unormowaniu zatarto te metodę. Obecnie można zrobić na
    >+ przykąłd "D" bez "C". No to jaki to ma sens.

    Hm... a w tę stronę to pewnikiem racja !

    pozdrowienia, Gotfryd