    From: "GreG" <g...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jazda bez biletu
    Date: Thu, 13 Feb 2003 21:07:05 +0100

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b2gs73$mpp$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie staje przed sądem grodzkim , gdyż jazda bez biletu to nie jest
    > wykroczenie nawet, nie mówiąc o jakims przestępstwie. To nie wywiązanie sie
    > z umowy - własciwy tryb : cywilny.

    Tak z ciekawosci: dlaczego jestem zwiazany umowa z przewoznikiem?
    W koncu to prywatna firma, a ja nie jestem zobowiazany do znajomosci jakiejs
    umowy, ktora rzekomo zawieram automatycznie po wejsciu do pojazdu.
    Czy jest cos takiego jak automatyczne zawarcie umowy? Nawet bez podpisu?

    Hipotetycznie moge otworzyc sklep, wywiesze w rogu malutka karteczke, gdzie
    napisze maczkiem, ze kazdy kto wejdzie do mojego sklepu zobowiazany jest cos
    kupic. Postawie goryla przy drzwiach, ktory nie bedzie wypuszczal tych, co
    nie wywiazali sie z umowy. Potem policja, spisanie danych i sprawa cywilna.

    Ciekawe tez, czy policja bedzie przyjezdzac pomagac mi w zalatwianiu moich
    partykularnych interesow. W przypadku MPK tak sie przeciez dzieje.

    GreG