  • Data: 2006-10-30 12:53:15
    Temat: Re: jakie uprawnienia ma ochrona sklepu?
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 12:35:54 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

    > To jak ich, tak na pierwszy rzut oka, rozroznic? Tak zeby wiedziec czy
    > moge spokojnie odejsc czy nie. Swoja droga nie bardzo mi sie to podoba: na
    > mouich oczach kradna mi rower spod sklepu. Krzycze zeby gosc go zostawil
    > bo wezwe policje. A on odchodzi spokojnie z rowerem zaslaniajac sie tym,
    > ze nie mam licencji? I nawet go dotknac nie moge?

    Kodeks postępowania karnego:
    Art. 243. § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa
    lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli
    zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.
    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    Czyli jak bramka piszczy, a Ty się oddalasz pospiesznym krokiem
    to każdy ma prawo Cię zatrzymać - nie tylko ochroniarz.

    Pozdrawiam,
    Henry