    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaki paragraf
    Date: Thu, 1 Jan 2009 21:44:17 +0100

    news:gjj8e1$gil$1@news3.onet...

    > Z tego, co czytałem orzecznictwa dotyczącego tego paragrafu, korzyścią
    > majątkową jest już sam fakt darmowego uzyskania programu, nie trzeba
    > zatem za jego pomocą osiągać jakichś dodatkowych dochodów.

    Z tym poglądem można polemizować. Ale jeśli nawet go uznać za poprawny, to
    i tak sprawy to ostatecznie nie wyjaśnia. Załóżmy jestem legalnym
    posiadaczem pakietu Corela. Zepsuła mi się płytka instalacyjna, wiec z
    eMule ściągam sobie jej kopię i używając swojego własnego kodu ponownie
    instalują. W mojej ocenie korzyści tu żadnej nie osiągam, albowiem jest to
    tylko czynność techniczna nie mająca wpływu na stosunek prawny łączący mnie
    z uprawnionym do dysponowania tym programem. O wyraził zgodę na posiadanie
    przeze mnie i użytkowanie jednej kopii programu i ja taką jedną kopię mam.
    Mam nawet legalny nośnik, tyle, że uszkodzony.