  • Data: 2002-02-11 14:07:15
    Temat: Re: jaka jest właściwie norma spożycia
    Od: "Buker" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Truszczynski" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:a482em$meb$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > zatrzymała mnie niedawno policja, kazała dmuchać w alkomat który
    wykazał
    > dokładnie 0.20. Panowie w mundurach skonfiskowali mi moje prawko, a ja z
    > zasady nie kłócę się długo z uzbrojonymi ludźmi. W tym momencie
    zastanawiam
    > jak właściwie jest to określone czy 0.2 jest już niedopuszczalną wartością
    > czy maksymalną dopuszczalną. Oraz jak mam się zachować w sądzie, gdyż
    > zgapiłem się i nie reklamowałem sytuacji na policji zanim przesłali to do
    > sądu.

> [...]

    art. 115 § 16. KK Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi,
    gdy:

    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do
    stężenia przekraczającego tę wartość lub

    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg albo
    prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.