    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak wygrac z fotoradarem
    Date: Sat, 11 Mar 2006 12:10:33 +0100

    > Pytanie poza kokursem: czy fotoradary dzialaja w nocy? - niby sa flashe, ale
    > to i tak musiaby byc niezly aparacik zeby wychwycic tablice przy powiedzmy
    > 70 km/h w ciemnosci ... A moze ktos sie orientuje do jakiej szybkosci
    > wychodza im osstre zdjecia?

    Nie wiem jakie w Polsce montuje sie fotoradary, ale widzialem
    wydruk/zdjecie zrobiny juz dobre 6-7 lat temu na niemieckiej
    autostradzie mojemu wujowi. Predkosc z jaka jechal to okolo 130 km/h
    przy ograniczeniu do badajze 90 lub 100, godzina byla okolo 2:00 w nocy.
    Z jego opowiadan wynika ze spodziewal sie zdjecia z fotoradaru bo w
    pewnym momencie zobaczyl w oddali na poboczu jakis blysk, krotki i
    niebardziej oslepiajacy niz niebieski kogut na radiowozie.
    No i po jakims czasie przyszlo do niego zdjecie. Fotka czarno-biala, ale
    wygladalo to bardziej na zdjecie w podczerwieni, byla podzielona na dwie
    czesci, na jednej byla sylwetka samochodu od przodu, tak ze mozna bylo
    poznac marke i odczytac numery rejestracyjne. Na drugiej czesci bylo
    zblizenie osob siedzacych z przodu i bez problemu mozna rozpoznac
    kierowce i pasazera. Co ciekawe droga byla w tym miejscu prosta a
    zdjecie bylo zrobinoe pod takim katem, ze wszystko wsakywalo na to, ze
    aparat od samochodu dzielila dosc spora odleglosc minimum 100 metrow. Do
    tego opis, jakie bylo ograniczenie i predkosc pojazdu oraz numer drogi i
    jakis tam opis gdzie wykonano zdjecie, oczywiscie data i godzina.
    Nie wiem dokladnie jak to jest tecznicznie rozwiazane, ale droga w tym
    miejscu byla 3 pasmowa i podejewam ze aparat/radar swym polem widzenia
    obejmuje wszystkie 3 pasy bo inaczej nie bylo by sensu jego stosowania.
    Wiec prawdopodobnie aparat ma duza rozdzielczosc, biorac pod uwage
    odleglosc z jakiej robi zdjecie, i ktos to edytuje i wysyla tylko to co
    interesujace i potrzebne, bo nie sadze zeby radar poruszal sie i sledzil
    pojazd ktory przekracza predkosc. Nie wiem jadnak jak podchodza do
    sytuacji kiedy jeden wyprzedza drugiego i dwa pojazdy zalapia sie na fotke.